آیت‌‏الله جوادی آملی: مکتب ایرانی در کودتای ۲۸ مرداد فداکاری‌ نکرد

۲۹ تیر ۱۳۹۰ | ۱۷:۲۸ کد : ۱۰۶۱ از دیگر رسانه‌ها
آیت‏‌الله عبدالله جوادی آملی تأکید کرد: کشور مادامی که قرآن و عترت و حسین بن علی (ع) را دارد، از هر خطری محفوظ است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اسراء، آیت‏الله عبدالله جوادی آملی در درس اخلاق خود در مسجد احمدآباد دماوند اظهار داشت: این همه شهید و جانباز نه برای جمهوری ایرانی است و نه برای مکتب ایرانی است، این‌ها فقط برای جمهوری اسلامی است.

 

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: در جنگ جهانی اول و دوم و کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ هم همین ایران بود و این فداکاری‌ها نبود، ایران وطن ماست و برای حفظ آن تا مرز جان هم باید وطن را حفظ کنیم اما آنچه به ما می‌گوید از وطن حمایت کن، دین است وگرنه در تمام این صحنه‌ها جمهوری ایرانی و مکتب ایرانی کاری نکرده است.

 

معظم له با اشاره به کودتای ننگین ۲۸ مرداد افزود: در پی این کودتا، در روز روشن شیر نفت را به طرف انگلیس و آمریکا و گاز را به طرف روسیه باز و ما را ژاندارم منطقه کردند، همین ایران بود اما وقتی سخن از حسین بن علی علیه‌السلام، قرآن، عترت و دین شد و صدا از مسجد و حسینیه برخاست همه این عزیزان آمدند، جنگ ده ساله شامل دو سال جنگ داخلی و هشت سال جنگ خارجی را همین سپاه و فرزندان این مملکت حفظ کردند.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: هنوز سال ۵۷ نگذشته بود که در گنبد آشوب و جنگ داخلی شد، آشوب‌گران خیال کردند وقتی آمریکا رفت باید شوروی بیاید، پس از گنبد در کردستان، سپس خلق مسلمان و خلق عرب و انفجار‌ها و... به وجود آمد، مردم این‌ها را تحمل کردند و این‌‌ همان تأسی است و باید آن را حفظ کنیم.

 

آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: این کشور مادامی که قرآن و عترت و حسین بن علی علیه‌السلام را دارد، از هر خطری محفوظ است و باید رابطه خود را با دین، مسجد، خدا، حسین بن علی و حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف حفظ کنیم.

 

کلید واژه ها: آیت ‏الله جوادی آملی کودتای 28 مرداد


نظر شما :