فلاحیان: فتوای آیت‌الله منتظری تندتر از امام بود

۰۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۱:۵۷ کد : ۵۵۷۸ دیگر رسانه‌ها
 وزیر اسبق اطلاعات با تأکید بر این که منافقین محارب و اهل بغی هستند، گفت: نظر حضرت امام و همه علما این است اهل بغی یعنی کسانی که علیه حکومت اسلامی شورش و اقدام مسلحانه می‌کنند حکمشان اعدام است و شکی در آن وجود ندارد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی فلاحیان وزیر اطلاعات دولت سازندگی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، با اشاره به انتشار فایل صوتی منتظری که حاوی هجمه به حضرت امام و انقلاب است، گفت: بنده هم از این صوت تعجب کردم چون مبنای فقهی حضرت امام و آقای منتظری در این مورد تفاوتی نداشت.

 

وی افزود: یعنی به عنوان فتوای اولیه آن‌ها حکم محاربین و اهل بغی را اعدام می‌دانند از این رو تعجب است که چنین حرفی زدند منتهی یک بحثی به عنوان ثانوی وجود دارد که مثلاً اگر ما الان احکام را اجرا کنیم تعبیر آقای منتظری این است که تاریخ قضاوت بدی درباره ما می‌کند.

 

نماینده سابق خبرگان رهبری با بیان این که این حرفی بود که اطرافیان به آقای منتظری القا کردند، اظهار داشت: اطرافیان آقای منتظری را وادار کردند که بگوید مصلحت نیست، در فقه ما اگر اجرای یک حکمی مصلحت نباشد البته نه هر مصلحی بلکه مصلحت ملزمه داشته و الزام‌آور باشد فقیه می‌تواند بر خلاف فتوایش جلوی اجرای حکم را بگیرد.

 

وی ادامه داد: درباره افرادی که قاچاق مواد مخدر می‌کردند بحث بود و اتفاقاً فتوای آقای منتظری تندتر از فتوای حضرت امام بود که با آن‌ها برخورد شود اما بعداً برخی رفتند و گفتند مصلحت نیست و ایشان دومرتبه به عنوان ثانوی برگشت.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحیان با بیان این که نظر حضرت امام این بود که حکم خدا باید اجرا شود، ابراز داشت: ایشان معتقد بودند باید حکم خدا را اجرا کرد و توجهی به قضاوت تاریخ نباید بشود، نظر امام این است کسانی که در تاریخ مغرض هستند مسلماً علیه ما می‌نویسند حال هرگونه که ما عمل کنیم و کسانی که طرفدار یا منصف هستند واقعیت را می‌نویسند.

 

وی عنوان کرد: واقعیت این است که برای کسی شک و شبهه‌ای نیست که منافقین، جوانان و نیروهای خوب ما را به شهادت رساند که انفجار حزب جمهوری اسلامی، عملیات مرصاد و ترورهای شهری از اینگونه موارد است.

 

وزیر اسبق اطلاعات خاطرنشان کرد: خود بنده یک نفر را در مشهد دستگیر کردم و وقتی که با او صحبتی داشتم متوجه شدم ۳۲ نفر را کشته بود، از او پرسیدم چرا افراد را به قتل رساندی که جواب داد سازمان به ما گفته بود هر که ریش دارد حزب‌اللهی است و او را بزنید که سرانگشتان نظام هستند.

 

وی اضافه کرد: حضرت امام می‌فرمود که مراقب باشید چنین افرادی فرار نکنند و از زندان آزاد نشوند، آقای منتظری می‌گوید چرا وقتی این افراد زندان بودند اعدام شدند که باید گفت بسیاری از منافقین دوران زندان خود را گذرانده بودند و برگشتند و به عراق رفتند و علیه جمهوری اسلامی عملیات کردند و افراد را کشتند.

 

نماینده سابق خبرگان رهبری با بیان این که منافقین از کار خود توبه نکردند، گفت: حضرت امام که درباره تائبین دستور نداد بلکه مربوط به کسانی می‌شد که همچنان سر موضع و جنگ با نظام هستند باید حکم اجرا شود، نظر امام این‌چنین بود.

 

وی افزود: آقای منتظری بارها به من می‌فرمودند که من نظر امام را بر نظر خود ترجیح می‌دهم، نظر حضرت امام، آقای منتظری و همه علما این است اهل بغی یعنی کسانی که علیه حکومت اسلامی شورش و اقدام مسلحانه می‌کنند حکمشان اعدام است و شکی در آن وجود ندارد، بحث روی مصلحت است؛ ایشان چیزی نگفته، گفته که تاریخ اینگونه قضاوت می‌کند و امام نیز فرمودند که منتظر قضاوت تاریخ نباشید و حکم الهی را اجرا کنید.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحیان با بیان این که پخش کردن این مطالب پس از رسوایی، به ذلت افتادن و افتضاحات درون‌سازمانی منافقین صورت گرفته است، اظهار داشت: منافقین محلی از اعراب ندارند، این‌ها دیگر جایگاهی ندارد.

 

وی ادامه داد: انسان از مطرح کردن دوباره این مسائل تعجب می‌کند و برای خود آقای منتظری بد است که ایشان را به عنوان کسی که در برابر امام ایستاده مطرح کنند، بنده نمی‌دانم چه غرضی دارند اما می‌خواهند سوژه درست کنند تا رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب علیه اسلام، امام و انقلاب فعالیت کنند.

 

وزیر اسبق اطلاعات با بیان این که پس از گذشت زمان و در حال حاضر ما شاهد این هستیم که حقانیت جمهوری اسلامی در دنیا اثبات شده است، ابراز داشت: ما از همه مظلومان جهان دفاع می‌کنیم و ملت و به ویژه رهبر ما با قدرت در برابر استکبار و عوامل آن ایستاده‌اند و این حرف‌ها نیز جایگاهی ندارد البته ممکن است سبب خوشحالی برخی افرادی که ناراحتی‌هایی دارند و منحرف هستند شود.

کلید واژه ها: فلاحیان آیت الله منتظری


نظر شما :