درخواست جمعی از اهالی حلبچه از مردم ایران: ما را در یافتن فرزندانمان یاری دهید

۲۴ مهر ۱۳۹۰ | ۱۷:۱۲ کد : ۱۴۱۰ از دیگر رسانه‌ها
جمعی از مادران و پدران فرزندان گمشده شهر حلبچه در فاجعه بمباران شیمیایی این شهر توسط رژیم بعث عراق، درباره سرنوشت فرزندان خود پیامی برای مردم ایران منتشر کرده‌اند.

 

به گزارش پارسینه به نقل از Kusrdistan Today در این پیام آمده است:

در این فاجعه عظیم، مردم آواره و بی‌پناه به سوی مرزهای ایران گریختند که خوشبختانه مورد استقبال مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران واقع شدند و در طی آن چندین اردوگاه برای حفاظت از جانمان برپا شد و مجروحان شیمیایی هم به بیمارستان‌ها انتقال داده شدند و مورد معالجه و تحت درمان قرار گرفتند و کسانی که در آنجا جان سپردند و شهید شدند در بهشت زهرا در کنار مزار شهیدان (۱۰) فجر در آرامگاه ابدی به خاک سپرده شدند. ما هرگز حرکت انسان‌دوستانه‌ای که مردم ایران در حق ما روا داشت را از یاد نبرده و نخواهیم برد و تاریخ خود گواه بر آن می‌باشد.

 

در جریان این نسل‌کشی یعنی بمباران شیمیایی شهر حلبچه بسیاری از مادران از فرزندان خود جدا شده و آنها را گم کردند و بسیاری از کودکان هم از خانواده و والدین خود جدا شدند و هرگز آنها را پیدا نکردند. و با گذشت ۲۳ سال از این فاجعه عظیم این پدران و مادران همچنان چشم براه بازگشت دوباره فرزندان خود هستند و هر لحظه منتظرند تا خبری یا نشانی از آنها بیابند و کودکانی هم هستند که منتظرند تا به آغوش گرم خانواده بازگردند.

 

ما همچون جمعی از پدران، مادران، برادران و خواهران داغ‌دیده از تمام ایرانیان انسان‌دوست می‌خواهیم که اگر خبری یا نشانی از زنده بودن فرزندانمان دارند ما در جریان بگذارند و پدران و مادران داغ دیده را از چشم انتظاری درآورند با این کار نه تنها وظیفه شرعی و دینی خود را به جای می‌آورید بلکه همچون حرکتی انسان‌دوستانه در حافظه تاریخی یک ملت باقی خواهد ماند. از تمامی رسانه‌ها اعم از کانال‌های تلویزیونی، روزنامه‌ها، سایت‌های خبری و... می‌خواهیم در این راه ما را یاری نمایند تا بتوانیم با همکاری هم باری دیگر فرزندان گمشده شهر حلبچه را که تاکنون از طرف انسان‌های خیرخواه تحت سرپرستی قرار گرفته‌اند به آغوش گرم خانواده‌های چشم انتظار بازگردانیم.

 

به امید همکاری همه جانبه کسانی که در راه عشق به انسان و انسان‌دوستی قدم برمی‌دارند.

 

در صورت پیدا شدن هرگونه نشان یا خبری از این فرزندان با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۰۹۶۴۷۷۰۱۹۴۴۴۷۶۰۰۹۶۴۷۷۰۱۹۵۰۷۰۲۰۹۳۸۷۹۶۶۱۵۸

ایمیل:  halabjakam@halabja.info

با سپاس فراوان

 

جمعی از پدران، مادران، خواهران و برادران فرزندان گم‌شده شهر حلبچه در جریان بمباران شیمیایی شهر حلبچه توسط رژیم بعث عراق در ۱۶-۳-۱۹۸۸

کلید واژه ها: حلبچه


نظر شما :