خاطره علی پروین از دیدار با امام: احمد خمینی به جلسات تمرین تیم پرسپولیس می‌آمد

۲۳ تیر ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۳ کد : ۲۳۹۲ از دیگر رسانه‌ها
علی پروین، سرمربی و بازیکن اسبق تیم پرسپولیس در گفت‌وگویی، خاطرات جالبی را از علاقه‌اش به امام خمینی (ره) و ارتباطش با سیدحسن خمینی بازگو کرد. وی در این گفت‌وگو در مورد سابقه ارتباطش با مرحوم سید احمد خمینی اظهار داشت: بنده اولین بار مرحوم حاج احمد آقا را حدود سال‌های ۱۳۴۷ یا ۴۸ دیدم. آن زمان ایشان به همراه آقای کاظم رحیمی، چندین بار به جلسه تمرین تیم پرسپولیس آمد.

 

وی با بیان اینکه بعد از آن برخورد، دیگر حاج احمدآقا را ندیدم تا اینکه سال ۶۰ به اتفاق سایر تیم‌ها به دیدن امام در جماران رفتیم، افزود: ما خیلی دلمان می‌خواست امام را ببینیم و لذا سه تیم به اتفاق هم به دیدن ایشان رفتیم که خود من آنقدر ذوق و شوق آن دیدار را داشتم که به امام خیره شده و مجذوب آن شخصیت بزرگوار شده بودم که این حالت در عکس معروف آن دیدار هم هویداست.

 

پروین در پاسخ به این سوال که در ذهن شما به‌ماندنی‌ترین جمله یا برخورد امام (ره) در آن دیدار چه بود؟ گفت: به‌یادماندنی‌ترین جمله امام در آن ملاقات آن جمله معروف است که «من خودم ورزشکار نیستم، اما ورزشکار‌ها را دوست دارم.»

 

وی در مورد ارتباطش با بیت امام در سال‌های پس از ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: ما با حاج حسن آقا هم ارتباط خیلی زیاد و خوبی داشته و داریم. به یاد می‌آورم که ایشان و آقای علی اشراقی از سال ۱۳۶۶ به بعد به مجموعه ورزشی انقلاب می‌آمدند و معمولا هر هفته، دو سه روز فوتبال بازی می‌کردند. در آن روز‌ها هر وقت می‌توانستیم، من به اتفاق دیگر دوستان ورزشی‌مان به دیدن آن‌ها می‌رفتیم و خود من ۱۴، ۱۵ مرتبه با حسن آقا فوتبال بازی کردم.

 

پروین در مورد مواضع ورزشی یادگار امام نیز تصریح کرد: هنر حاج حسن آقا این است که هنوز معلوم نکرده پرسپولیسی است یا استقلالی! مثلا من یک سال ایشان را به هیات مذهبی دعوت کردم اما ایشان به خاطر گرفتاری نتوانستند بیایند اما ارتباطمان برقرار بود، از آن طرف ایشان به هیات آقای قلعه‌نویی هم می‌رود. وی با بیان اینکه همیشه دوست داشته‌ام به مرقد امام بروم؛ گفت: چند وقتی است که با حاج حسن آقا ملاقاتی نکرده‌ام. همه ورزشکاران خانواده امام را دوست دارند و وقتی پای این موضوع به میان بیاید دیگر پرسپولیسی و استقلالی نمی‌شناسد، بلکه همه به آن‌ها علاقه‌مند هستند. این علاقه هم از شخص امام آغاز شد. خداوند به آقای کاظم رحیمی خیر بدهد که آن ملاقات را ترتیب داد.

 

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران

کلید واژه ها: علی پروین احمد خمینی فوتبال تیم پرسپولیس


نظر شما :