طرح تخلیه تهران تصویب شد

۲۸ فروردین ۱۳۵۹
۰۸ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۱:۴۴ کد : ۲۵۲۷ کاغذ اخبار
طرح تخلیه تهران تصویب شد
برنامه انقلابی برای تخلیه تهران از مهاجران شهرستانی و جلوگیری از مهاجرت مهاجران شهرستانی به تهران در هیات امنای بنیاد مسکن تصویب شد. آیت‌الله سیدهادی خسروشاهی رییس هیات امنای بنیاد مسکن ایران ضمن اعلام این خبر در یک گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: در جلسه‌ای که با هیات امنای بنیاد مسکن داشتیم طرح تخلیه تهران از مهاجران شهرستانی و جلوگیری از مهاجرت مهاجران شهرستانی را مورد بحث قرار دادیم و پس از بحث و تبادل نظر این لایحه تصویب شد.

 

بر اساس این طرح انقلابی کسانی که تمایل داشته باشند به شهرستان‌ها و محل‌های مورد نظر خود در خارج از تهران بروند و همینطور به کسانی که اهل شهرستان‌ها هستند و به دلایلی در تهران ساکن شده‌اند در عرض چند روز خانه و کار و بودجه تامینی داده می‌شود تا از تهران بروند و برای مهاجران شهرستانی هم طرحی در نظر گرفته‌ایم که به زودی اعلام خواهیم کرد.

 

وی گفت: البته این امتیازات در برابر ضمانتی که از متقاضیان گرفته می‌شود داده خواهد شد، چنانچه کسانی پس از دریافت خانه، بودجه تامینی و کار از مرز مقررات سرباز زنند، برابر دستورالعمل‌های بنیاد مسکن تحت تعقیب قرار خواهند گرفت. طرح تخلیه تهران از مهاجران شهرستانی تصویب شده و هیاتی مامور اجرای این طرح است. به این هیات اجرایی اخطار داده شده است که هرچه سریع‌تر این طرح را به مورد اجرا درآورد. ضمناً قرار است وزارت کشاورزی در این امر ما را یاری دهد و کار در امر کشاورزی برای این‌گونه افراد تهیه کند. به زودی رئوس این طرح به اطلاع همگان خواهد رسید.

 

وی گفت: بنیاد مسکن به زودی بیلان ۳۰۰ میلیون تومان پولی را که مردم برای تهیه مسکن و کمک به مستضعفین به حساب شماره ۱۰۰ امام واریز کرده‌اند اعلام خواهد کرد و نتیجه را به عرض امام و عموم ملت مبارز ایران خواهد رسانید.

 

رییس هیات امنای بنیاد مسکن در مورد زمین‌ها و خانه‌های مصادره شده که توسط بنیاد مستضعفین ضبط شده است، گفت: طبق فرمان امام بنیاد مسکن در امر خانه‌سازی و خانه دادن به مستضعفین فعالیت دارد و قرار بر این بود که هر نهاد انقلابی که خانه یا زمینی را ضبط می‌کند در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد. ولی عملاً دیدیم که چنین نشده است در نتیجه این عمل بنیاد مستضعفین یک تداخل است که نتیجه‌ای جز هرج و مرج ندارد. البته باید بنیاد مستضعفین خانه‌های مصادره شده را در اختیار بنیاد مسکن و زمین‌ها را در اختیار وزارت کشاورزی قرار دهد که فعلاً چنین کاری نکرده است.

 

 

روزنامه اطلاعات

کلید واژه ها: تهران مهاجرت


نظر شما :