پاسخ عضو دفتر امام به نوار منتشر شده از آیت‌الله منتظری

۲۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۳ کد : ۵۵۶۴ دیگر رسانه‌ها
عضو دفتر امام خمینی(ره) به نوار سخنان منتشر شده از مرحوم آیت‌الله منتظری پاسخ داد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی جماران، این سخنان را مطالب جدیدی ندانست و با بیان این که اینگونه مطالب در خاطرات منسوب به ایشان نیز دیده می‌شود، اظهار کرد: محتوای این جلسه ناقص و مشحون از اغلاط و تحریفات منتشر شده است.

 

او با بیان این که فلسفه وجودی این جلسه به طور واضح و شفاف برای شنونده سخنان وی معلوم نیست، این سخنان آیت‌الله منتظری را به دور از انصاف و همراه با پیش‌داوری‌هایی دانست که اطرافیان موذی به ایشان القاء کرده‌اند.

 

انصاری همچنین نسبت‌های داده شده به مرحوم یادگار امام را غلط و ناروا دانست و گفت: همان‌گونه که در سخنان قبلی خویش گفته‌ام بیش‌ترین ظلم در خصوص یادگار امام نمایش دادن یک چهره غیرواقعی از شخصیت ایشان است.

 

وی در مورد ادعاهای مطرح شده در خصوص ملاقات آقای احمدی، حاکم شرع خوزستان با امام، افزود: جلوگیری از بیان سخنان ایشان وجود نداشته است و من خیلی کوچکتر از آن بودم که در چنین موضوعی که یک سر آن پیغام آقای منتظری به امام و سر دیگر آن یک مسأله قضایی بوده است دخالت کنم و اساسا جایگاه و حوزه دخالت ما این امور نبوده است.

 

این عضو دفتر امام با بیان این که آقای منتظری از جدایی از امام هیچ نفعی نبرده است، ادامه داد: کسانی که ذهن آقای منتظری را به مسائل غیرواقعی آلوده کرده‌اند دفاع ایشان از لیبرال‌ها و منافقین را هم باعث شدند و آن‌ها این نوارها را پخش کرده‌اند.

 

انصاری انتشار این نوارها را صحنه‌گردانی برای استکبار جهانی و شبهه‌افکنی در جامعه دانست و افزود: اگر کسی مطالب آخر جلسه را گوش کند می‌فهمد که بسیاری از سخنن ایشان رد شده است.

 

او گفت: من بنا دارم در آینده به ابعاد و زوایای مختلف این موضوع از جمله ملاقات‌هایم با آقای منتظری و اطرافیان ایشان بپردازم.

 

انصاری اظهار کرد: اگر روزی لازم باشد جامعه می‌تواند از طریق اسناد پی ببرد که آقای منتظری هم به امام ظلم کرد، هم به نظام، هم به خودش و هم به هواداران خویش.

 

این عضو دفتر امام گفت: انتشار این نوار بعد از ۲۸ سال وقتی که سردمداران استکبار و تکفیری‌ها با منافقین نشست و برخاست می‌کنند، احیاء آنان و مشروعیت‌زایی برای آن‌هاست.

کلید واژه ها: محمدعلی انصاری آیت الله منتظری


نظر شما :