مارگارت تاچر خرافاتی بود

۱۰ بهمن ۱۳۸۹ | ۱۴:۵۵ کد : ۲۸۴ تاریخ جهان
مارگارت تاچر خرافاتی بود
تاریخ ایرانی: مارگارت تاچر نخست‌وزیر سابق بریتانیا، پیش از دوره مسوولیت خود با یک ساحر مشهور هندی جلسات محرمانه برگزار می‌کرد و به شدت تحت تاثیر نظرات و پیشنهادات وی قرار داشت.

 

به گزارش دیلی ‌تلگراف، جلسات محرمانه تاچر با "چاندارا سوآمای" مربوط به زمانی است که او رهبر  حزب محافظ کار در بریتانیا شده بود.

 

در جزییات جلسات محرمانه نخست وزیر سابق انگلیس با ساحر هندی که از سوی "شری ناتوا سینگ" وزیر خارجه پیشین هند منتشر شده آمده است، این واعظ هندی به تاچر گفته بود که حس می‌کند او به زودی نخست وزیر بریتانیا خواهد شد و بیش از یک دهه در عرصه قدرت باقی خواهد ماند.

 

سینگ که در آن زمان معاون کمیسیونر عالی هند در انگلیس بود، می‌گوید: ساحر هندی گهگاه به سفارت هند در بریتانیا می‌آمد و سراغ خانم تاچر را برای ملاقات با او می‌گرفت. وی می‌افزاید: تاثیر پذیری تاچر که همیشه حرف، حرف خودش بود و معمولا در عقاید خود یک‌دندگی زیادی می‌کرد از این ساحر هندی بسیار زیاد بود. تاچر از طلسم‌هایی که عارف هندی به او داده بود استفاده می‌کرد.

 

سینگ می‌افزاید: تاچر هیچگاه جلسات خود با واعظ هندی را لغو نمی کرد، حتی اگر شده بود این جلسات ده دقیقه طول بکشد.

 

مارگارت هیلدا تاچر رهبر سابق حزب محافظه‌کار بریتانیا بود که در ۱۹۷۹ میلادی با شعار بهبود اوضاع اقتصادی از سوی محافظه‌کاران به نخست وزیری بریتانیا رسید و تا سال ۱۹۹۰ در این سمت باقی ماند. او از ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ نیز رهبر حزب محافظه‌کار بود. وی تنها زنی است که تاکنون دارای این دو پست بوده است.

 

الگوی رفتار سیاسی وی به تاچریسم معروف است. تبعات فروپاشی کمونیسم و خاتمه جنگ سرد در اروپا که با خوش‌بینی همه دولت‌های این قاره مواجه شد، در کابینه تاچر با نوعی تردید و نگرش بدبینانه همراه بود. به همین دلیل اتحاد دو ‌آلمان، شکسته شدن دیوار بلند کمونیستی میان شرق و غرب اروپا و رخدادهای دیگر که محصول طبیعی خاتمه جنگ سرد بود، مورد استقبال تاچر قرار نگرفت و حزب تحت رهبری وی در میان سایر احزاب سیاسی اروپا به انفعال کشانده شد. این عوامل، دلایل اصلی بن بست سیاسی تاچر بود که به اختلافات داخلی حزب محافظه‌کار دامن زد و سرانجام وی را وادار به استعفا و کناره‌گیری از قدرت نمود. مشی سیاسی تاچر در دوران پس از وی یعنی زمان نخست‌وزیری "جان میجر" نیز ادامه یافت. او به دلیل قاطعیت خود به بانوی آهنین (آتیلا) مشهور بوده است.
 

 

کلید واژه ها: تاچر


نظر شما :