فوتبالیست‌های محروم بخشوده شدند

۱۱ فروردین ۱۳۴۴
۲۰ دی ۱۳۹۰ | ۱۸:۵۰ کد : ۱۶۹۳ کاغذ اخبار
فوتبالیست‌های محروم بخشوده شدند
امروز رسما اعلام شد که ۶ نفر از فوتبالیست‌های باشگاه شاهین و عضو تیم ملی فوتبال ایران که به مدت یکسال از شرکت در مسابقات محروم شده بودند به فرمان شاهنشاه بخشوده شده‌اند و در آخرین مسابقۀ تیم نفتگران باکو با تیم کلنی تهران که فردا انجام می‌شود شرکت خواهند کرد.

 

تیمسار سرلشکر ایزدپناه رییس سازمان تربیت بدنی امروز دربارۀ بخشودگی فوتبالیست‌های محروم این نامه را خطاب به مربی تیم ملی فوتبال و فدراسیون فوتبال کشور صادر کرد: «استدعا و تقاضای اینجانب و علاقمندان به ورزش بخصوص فوتبال کشور دربارۀ بخشودگی فوتبالیست‌های محروم به وسیلۀ اینجانب به شرف عرض پیشگاه مبارک شاهانه رسید. اعلیحضرت همایون شاهنشاه موافقت فرمودند فوتبالیست‌های محروم به فعالیت خود ادامه دهند و از محرومیت خارج شوند.»

 

جریان محرومیت یکسالۀ فوتبالیست‌های باشگاه شاهین از این قرار بود که در روز ششم مردادماه قرار بود تیمی از ایران برای مسابقه با تیم‌های شوروی با قطار عازم آن کشور گردد. هنگامی که اعضای تیم ملی فوتبال ایران برای حرکت در ایستگاه راه‌آهن حضور یافتند شش نفر از فوتبالیست‌ها که عضو باشگاه شاهین بودند به اسامی آقایان حمید جاسمیان، مهراب شاهرخی، حمید برمکی، عزت‌الله وطنخواه، همایون بهزادی و حمید شیرزادگان به عنوان اعتراض به ترکیب هیئت سرپرستی تیم، از عزیمت به شوروی خودداری کردند. رییس فدراسیون فوتبال موضوع را به کمیته ملی المپیک ایران و رییس سازمان تربیت بدنی اطلاع داد و روز هفتم مردادماه اعلام شد فدراسیون فوتبال برای اجرای قوانین آماتوریزم و جلوگیری از تکرار این حوادث، این شش نفر را به مدت یکسال از شرکت در مسابقات و باشگاه شاهین را برای مدت یکسال از حضور در مسابقات محروم کرده است.‌‌ همان زمان حمید شیرزادگان یکی از بازیکنان تیم شاهین که از شرکت در مسابقات محروم شده بود به خبرنگار ما گفت: ما شش تن بازیکنان که به مدت یکسال از شرکت در مسابقات محروم شده‌ایم، همچنان به تمرین خود ادامه می‌دهیم تا پس از پایان یکسال محرومیت مجددا در مسابقات شرکت کنیم.

 

تا امروز هشت ماه از محرومیت ۶ نفر فوتبالیست‌های شاهین می‌گذرد. از شش نفر بازیکنان محروم، حمید شیرزادگان در حال حاضر در امریکا به سر می‌برد و آقای حمید برمکی نیز در آبادان می‌باشد ولی بقیه در تهران هستند و بنا باظهار آقای فکری مربی تیم ملی فوتبال این عده در مسابقه‌ای که ساعت چهار و نیم بعدازظهر فردا بین تیم نفتگران باکو و تیم کلنی تهران در استادیوم امجدیه برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

 

اطلاعات- بخشودگی و رفع محرومیت فوتبالیست‌های عضو تیم ملی فوتبال موجب کمال خوشوقتی است و ما از صمیم قلب می‌خواهیم که کلیه ناراحتی‌ها و اختلافات در محیط ورزش از طریق مسالمت و با تدبیر و دوراندیشی مسئولین، حل و فصل شود.

 

 

روزنامه اطلاعات

کلید واژه ها: تیم ملی فوتبال همایون بهزادی


نظر شما :