طرح خدمت نظام دانشجویان همزمان با تحصیل تهیه شد

۲۳ آبان ۱۳۴۴
۱۵ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۸:۲۹ کد : ۱۹۰۵ کاغذ اخبار
طرح خدمت نظام دانشجویان همزمان با تحصیل تهیه شد
طبق طرح جدیدی که توسط رییس دانشگاه تهران تهیه شده است از این پس مشمولین دیپلمه به جای رفتن به سربازخانه، دروس نظامی را ضمن تحصیل در دانشگاه فرا خواهند گرفت و به این ترتیب مسئله نظام وظیفه رفتن جوانان در عین اینکه آن را انجام می‌دهند منتفی خواهد شد.

 

آقای دکتر جهانشاه صالح، رییس دانشگاه تهران که مدتی قبل پیشنهاد کرده بود فارغ‌التحصیلان دوره کامل متوسطه پیش از اینکه وارد دانشگاه بشوند بهتر است خدمت نظام وظیفه خود را انجام بدهند، اینک طرح جدیدی تهیه کرده است که بزودی تسلیم مقامات مربوطه خواهد کرد.

 

آقای دکتر صالح قبلا گفته بود که بهتر است دوره نظام وظیفه از دو سال به یکسال تقلیل یابد ولی در طرح تازه خود دوره یک ساله را نیز از میان برداشته و پیشنهاد می‌نماید که چنانچه مسئولین امور صلاح بدانند بهتر آن است که جوانان پس از گرفتن دیپلم و ورود به دانشگاه، دروس نظامی و تعلیمات مربوطه را مثل سایر درس‌ها در دانشگاه بیاموزند تا پس از اتمام دوره دانشگاه، همزمان با گرفتن لیسانس دوره خدمت نظام وظیفه را هم انجام داده باشند.

 

 

افسران به جای استادان

 

آقای جهانشاه صالح توضیح داد که با حساب دقیق کلیه دروس نظامی را که یک سرباز یا سپاهی در سربازخانه میاموزد می‌توان با هفته‌ای سه یا چهار ساعت - مثل سایر دروس دانشگاهی - به وی آموخت و برای این آموزش به جای استاد از افسران و نمایندگان اعزامی ارتش استفاده کرد.

 

درباره مشقت‌های صحرایی سپاهیان مختلف آقای دکتر صالح گفت: این قسمت از آموزش نظامی را هم می‌توان در مدت تعطیلات تابستانی دانشجویان انجام داد.

 

 

روزنامه کیهان

کلید واژه ها: خدمت وظیفه سربازی جهانشاه صالح


نظر شما :