تهرانی‌ها سالانه ۸ میلیون تومان اجاره‌بها می‌دهند

۱۱ فروردین ۱۳۲۷
۱۴ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۶:۳۲ کد : ۲۰۱۴ کاغذ اخبار
تهرانی‌ها سالانه ۸ میلیون تومان اجاره‌بها می‌دهند
آیا می‌دانید در تهران چند خانه و مغازه هست؟ آماری از مستغلات تهران که تاکنون منتشر نشده است نشان می‌دهد تا پایان سال ۱۳۲۶ صد و شانزده هزار و ششصد و شصت و هفت مستغل در تهران موجود بوده است که شامل ۶۰۲۰۶ خانه، ۷۴۵۲ آپارتمان، ۳۶۰۳۴ مغازه، ۲۰۴۹ زمین محصور و ۹۳۶ گاراژ می‌باشد.

 

هر روز از خیابان‌های مختلف شهر عبور می‌کنید، خانه‌ها، مغازه‌ها را از نظر می‌گذرانید و یا به مغازه پارچه‌فروشی رفته و پارچه می‌خرید، آیا تاکنون فکر کرده‌اید که تعداد خانه و مغازه‌های شهر چند تاست؟ و چند مغازه پارچه‌فروشی در تهران وجود دارد؟

 

هیئت‌های ممیزی مستغلات شهر تهران مرکب از یک عده کارمندان لیسانسیه و تحصیل‌کرده و مامورین قدیمی وزارت دارایی است که از ماه اردیبهشت سال ۱۳۲۶ تشکیل شده و شروع بکار کردند، قبلاً تمام تهران را به ده بخش تقسیم و در هر یک از بخش‌ها شروع به شماره‌گذاری و سپس ممیزی مستغلات کردند.

 

نتیجه این ممیزی این شد که درآمد مالیات مستغلات شهر تهران به نسبت قابل توجهی زیاد شد، چه برآورد درآمد مستغلات تمام کشور اعم از تهران و شهرستان‌ها در بودجه پیشنهادی سال ۱۳۲۶ مجلس سی و پنج میلیون ریال بوده و حال آنکه در نتیجه این ممیزی جمع ممیزی تهران فقط هشتاد میلیون ریال شده است. بنابراین در شهر تهران سالی هشتاد میلیون ریال مالکین اجاره‌بها دریافت می‌کنند.

 

 

روزنامه اطلاعات

کلید واژه ها: اجاره خانه


نظر شما :