معاینه فنی درشکه‌ها آغاز شد

۴ مرداد ۱۳۴۳
۱۸ مهر ۱۳۹۱ | ۱۸:۳۶ کد : ۲۶۶۱ کاغذ اخبار
معاینه فنی درشکه‌ها آغاز شد
از بامداد امروز ماموران راهنمایی و رانندگی اجرای دستور رییس پلیس را مبنی بر معاینه درشکه‌های تهران آغاز کردند و بر اثر اجرای این دستور ده‌ها درشکه که فاقد برگ معاینه و صلاحیت کار بود در میدان‌های شوش، راه‌آهن، پل امامزاده معصوم، لشگر، منیریه و خانی‌آباد متوقف گردید. به دنبال این جریان امروز عده‌ای از درشکه‌داران و سورچی‌ها، یابو‌ها و درشکه‌ها را در خیابان‌‌ رها کرده و به شورای اصناف رفته و از طرف شورا به اداره پلیس نامه‌ای نوشته شد تا کمیسیونی برای رسیدگی به موضوع تشکیل شود.

 

آقایان مدبری و عربشاهی رییس و نایب رییس اتحادیه درشکه‌داران گفتند که سورچی‌ها به عنوان اعتراض یابو‌ها را در خیابان‌‌ رها کرده و از دادن آب و جو به حیوانات خودداری می‌کنند. آن‌ها گفتند که افراد درشکه‌دار با نظر اداره راهنمایی و رانندگی مبنی به ادامه کار در حومه تهران موافقت دارند ولی چون اطمینان کافی از آینده خود ندارند نمی‌توانند برای بهبود وضع درشکه‌ها مبالغی خرج نمایند.

 

مقامات راهنمایی و رانندگی امروز اعلام کردند که نظر ماموران سوای اصلاح وضع درشکه‌ها و رعایت بهداشت چیز دیگری نیست و اگر قرار است درشکه در تهران کار بکند باید سالم و از لحاظ فنی بدون عیب و نقص باشد و اسب درشکه نباید بیمار و از لحاظ جسمی برای مردم ناراحت‌کننده باشد و سورچی‌ها باید لباس تمیز به تن داشته باشند و با وضعی ظاهر بشوند که موجب اکراه مردم و مسافران نگردند.

 

ماموران راهنمایی می‌گویند از دو حال خارج نیست یا درشکه برای صاحب آن درآمدی دارد و یا ندارد، اگر ندارد باید تعطیل کند و برود و اگر دارد باید در اصلاح وضع وسیله‌ای که با آن امرار معاش کرده و در شهر کار می‌کند بکوشد.

 

 

روزنامه اطلاعات

کلید واژه ها: درشکه


نظر شما :