گران‌فروشان بزرگ تهران معرفی شدند

۳۱ شهریور ۱۳۵۳
۲۲ آبان ۱۳۹۱ | ۰۲:۰۰ کد : ۲۷۶۹ کاغذ اخبار
گران‌فروشان بزرگ تهران معرفی شدند
سازنده‌های پپسی ‌کولا، دستمال کاغذی حریر و کلینکس و جوراب استارلایت به دادگاه معرفی شدند.

 

اتاق اصناف تهران در حالی که همچنان سخت مورد انتقاد کمیته ملی حمایت از مصرف‌کننده است و متهم است که گران‌فروشان خرده‌پا را تعقیب می‌کند، دیشب اطلاع داد در آخرین هفته مهلت ۲ ماهه‌ای که داشت ۴۳ واحد عمده‌فروش را به جرم گران‌فروشی و تخلف از مقررات صنفی به دادگاه‌های جنحه معرفی کرده است.

 

در گزارش اتاق اصناف نام شرکت‌های بزرگی چون زمزم – تولیدکننده پپسی کولا و چند نوشابه غیرالکلی دیگر، نمایندگی شرکت استارلایت، کارخانه‌های دستمال کاغذی حریر و کلینکس و نیز دو کارخانه تولید کبریت دیده می‌شود.

 

در گزارش اضافه شده است طی هفته گذشته بازرسان اتاق از ۳۸ هزار واحد صنفی بازدید کردند که صاحبان ۱۵۳۹ واحد به اتهام گران‌فروشی یا کم‌فروشی و نیز تخلف از مقررات صنفی به دادگاه‌ها معرفی شدند. صاحبان ۴۳ واحد از این مراکزی که مورد بازدید بازرسان قرار گرفته است کارخانه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در تهران دارند که با سرمایه‌های کلان فعالیت تولیدی دارند و صاحبان همین مراکز به اتهام گران‌فروشی اکثرا مورد حمله کمیته ملی حمایت از مصرف‌کننده قرار دارند.

 

بر اساس گزارش اتاق اصناف در هفته گذشته ۶۲ واحد صنفی نیز به علت تخلف از مقررات صنفی تعطیل شدند. واحدهای مزبور جدا از ۴۳ واحد عمده‌‌فروشی است که پرونده‌شان اکنون در دادگاه‌های جنحه به اتهام گران‌فروشی تحت بررسی است. کارخانه‌های ماکارونی‌سازی ارسطو، تناولونا و ایرانتال، مرغداری متحد، شرکت ترموکار، نمایندگی پخش لوازم آرایش لورا، شرکت پلاسکوکار، شرکت آردل (عمده فروشی لوازم منزل) از جمله واحدهایی هستند که تکلیفشان در روزهای آینده روشن می‌شود.

 

 

روزنامه آیندگان

کلید واژه ها: گران‌ فروشان


نظر شما :