مستشاران آمریکایی خواستار حقوق و بازخرید شدند

۱ خرداد ۱۳۵۸
۱۵ دی ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۲ کد : ۲۹۳۷ کاغذ اخبار
مستشاران آمریکایی خواستار حقوق و بازخرید شدند
۱۲۰۰ تن از کارکنان مستشاری آمریکا وابسته به سفارت آمریکا، پیش از ظهر دیروز در اجتماعی در مقابل این سفارتخانه خواستار حقوق و خرید خدمت خود شدند.

 

نماینده این عده از کارکنان مستشاری، به خبرنگار خبرگزاری پارس اظهار داشت که از چندی پیش سفارت آمریکا شروع به کم کردن کادر کارکنان خود کرد به همین منظور ۱۲۰۰ نفر را که جمعی از آنان به صورت رسمی و جمعی دیگر به صورت پیمانی مشغول کار بودند اخراج کرد و اکنون قوانین فرمایشی را آورده‌اند و این قوانین را برای بازخرید خدمت آنان ملاک عمل قرار داده‌اند، در حالی که ما در ایران زندگی و کار می‌کنیم و باید تابع قوانین وزارت کار و امور اجتماعی باشیم که آن‌ها این موضوع را قبول ندارند. وی افزود تاکنون گروه ما نامه‌ای به عنوان وزارت کار و امور اجتماعی، دفتر امام، وزارت دفاع ملی و نخست‌وزیری فرستاده است که در پی آن نخست‌وزیری به وزارت کار دستور داده تا به کار این گروه رسیدگی شود. وزارت کار نیز نظریه خود را در این زمینه به وزارت امور خارجه منعکس کرده است.

 

در نامه وزارت کار تصریح شده است که با مطالعه نامه کارمندان مستشاری نظامی وابسته به سفارت آمریکا در مورد تعطیل ادارات وابسته به سفارت آمریکا در ایران لازم می‌داریم توجه مقامات مستشاری را به نکات زیر معطوف داریم. هر گونه قرارداد استخدامی که بین آن مستشاری و کارمندان مبادله گردیده باشد و چنان که کمتر از قانون کار در ایران باشد، اعتبار و ارزش قانونی ندارد. بدیهی است مواردی از قرارداد استخدامی که مزایایی بیشتر از قانون کار به کارمندان اعطا کرده باشد، آن موارد به قوت خود باقی خواهد بود.

 

با توجه به مطالب فوق جهت اطلاع بیشتر آن مستشاری اعلام می‌گردد:

۱- پاداش سابقه کار برای هر سال خدمت در موقع فسخ قرارداد معادل ۱۵ روز آخرین حقوق دریافتی کارمند، (حقوق کارمندان عبارت از جمع دریافتی‌های ماهیانه است) به ازای هر سال کار می‌باشد.

 

۲- مزایای خسارت اخراج بر حسب سوابق خدمت و هم توجه به اوضاع و احوال و عائله کارمند بر اساس رسیدگی‌های مراجع صلاحیتدار وزارت کار و امور اجتماعی تعیین می‌گردد.

 

۳- در مورد طرح بازنشستگی چنانکه شرایط و پیشنهادی کمتر از مزایای ذکر شده در بند ۱ و ۲ باشد قابل قبول نیست.

 

نماینده کارکنان اخراجی مستشاری آمریکا افزود روز گذشته به همین مناسبت نماینده سفارت آمریکا به وزارت خارجه احضار شد تا پس از گفت‌وگو با نمایندگان کارکنان و نماینده مستشاری آمریکا جلساتی در وزارت کار تا حصول به نتیجه نهایی تشکیل بدهند.

 

وی در پایان گفت البته مستشاری آمریکا بعضی از این افراد را با قوانین خودشان بازخرید کرده‌اند که مورد قبول ما نمی‌باشد و باید طبق قوانین وزارت کار ایران، ما را بازخرید کنند.

 

 

روزنامه کیهان

 

کلید واژه ها: مستشار آمریکایی


نظر شما :