دیدار نوروزی زندانیان اوین با خانواده‌هایشان برگزار شد

۶ فروردین ۱۳۶۲
۱۱ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۷:۵۶ کد : ۳۰۷۲ کاغذ اخبار
دیدار نوروزی زندانیان اوین با خانواده‌هایشان برگزار شد
سیصد تن از زندانیان زندان اوین روز پنجشنبه به مدت ۳ تا ۴ ساعت از روز را در کنار اعضای خانواده‌های خود در محوطه باز این زندان گذرانده و ناهار را باتفاق هم صرف کردند.

 

اعضای خانواده‌های این زندانیان که شامل پدر، مادر، همسر، برادر و خواهر آنان بودند ساعت ۱۱ وارد محوطه زندان اوین شدند و سپس زندانیان در حالی که شعارهای مذهبی می‌دادند و برای سلامت امام امت دعا می‌کردند به جمع خانواده‌های خود پیوستند و در یک محیط کاملا آزاد و اسلامی ساعت‌ها به گفت‌وگو نشستند.

 

بنابر همین گزارش آقای لاجوردی دادستان انقلاب اسلامی مرکز طی سخنانی ضمن تبریک عید نوروز به زندانیان و خانواده‌های آن‌ها اظهار امیدواری کرد که سال نو، سال تفکر و منطق باشد و فرصتی باشد تا فریب‌خوردگان به پرونده گذشته خود مراجعه کرده و نتایج عملکرد گذشته و خط فکری خود را تجزیه و تحلیل نمایند و آن را با خط اسلام و نظام جمهوری اسلامی مطابقت دهند. در این صورت است که متوجه خواهند شد که عملکرد آن‌ها به نفع اسلام، ایران و مردم مستضعف بوده و یا به نفع امپریالیسم جهانخوار. وی به عمل کثیف شایعه‌سازان و تهمت‌هایی که در مورد شهید رجایی، شهید بهشتی و دیگر مسئولان مملکتی زده بودند و می‌زنند اشاره کرد و گفت: افراد بی‌شخصیت برای مطرح کردن خود در جامعه برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و مسئولان اجرایی کشور هر روز شایعه جدید می‌سازند و عده‌ای ساده‌لوح نیز این شایعات را کم و بیش می‌پذیرند و حتماً تا به حال شایعات زیادی درباره این زندان و نحوه رفتار برادران پاسدار و مسئولان زندان با زندانیان شنیده‌اید ولی الان شما در اینجا هستید، در کنار فرزندان زندانی خود هستید، از آن‌ها بپرسید رفتار ما با آنان چگونه است و چگونه در اینجا زندگی می‌کنند.

 

آقای لاجوردی اضافه کرد: من در جواب یکی از خبرنگاران که سوال کرد این افراد زندانی سیاسی هستند گفتم خیر، این‌ها همه اعضای گروهک‌های محارب و تروریست می‌باشند که علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی قیام مسلحانه کرده‌اند، در حالی که یک زندانی سیاسی برای اصلاح جامعه خود طرح و برنامه دارد، ولی شما می‌توانید از همه این زندانیان سوال کنید که آیا برنامه و طرحی برای مملکت دارند؟ آنگاه متوجه می‌شوید که هیچ چیزی ندارند و از ابتدا نیز جز فحش، تهمت و شایعه چیزی دیگر نداشتند، این‌ها فریب خورده‌اند، فریب افرادی را که حتی یک سانتی‌متر جا در این مملکت نداشتند و به کشورهای غربی فرار کردند. اکثر این افراد فریب‌خورده حالا فهمیده‌اند که همه آن شایعات بی‌اساس بوده و گول خورده‌اند و حالا اظهار ندامت می‌کنند و امروز همین زندانیان در کارهای جهاد سازندگی، سراجی، خیاطی، موتورخانه و مخفی‌ترین امور زندان فعالیت دارند و رفتار اسلامی کاملاً آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

 

گزارش خبرنگار جمهوری اسلامی همچنین حاکی است که یکی از زندانیان به زبان فارسی و انگلیسی خبرنگاران خارجی را در جریان نحوه رفتار اسلامی مسئولان زندان با زندانیان و زندگی روزمره خود قرار داد و عمل ننگین ضد انقلاب و منافقین در قتل‌عام مردم بی‌گناه را شدیداً مورد انتقاد قرار داد و زندانی دیگری نیز ضمن طلب بخشش از خانواده‌ها و به ویژه خانواده خود از اعمال خود شدیداً ابراز تاسف کرد و گفت اکثر بچه‌ها در سن ۱۵ سالگی اگر با اسلام آشنایی لازم را نداشته و در سر راه شیادان فکری قرار گیرند به دام می‌افتند به نحوی که نصیحت‌های والدین آن‌ها نیز نمی‌تواند موثر باشد.

 

وی همچنین به تشکیلات کذائی گروهک‌ها و خانه تیمی که کاملاً غیراسلامی است اشاره کرد و گفت در این تشکیلات اعضاء به طور کورکورانه دستورات مافوق را گرفته و بدون هیچگونه پرسش و تعمقی آن را به مورد اجرا قرار می‌دهند و یا به زیردستان منتقل می‌کنند.

 

در پایان این مراسم که با تکبیر حاضران خاتمه یافت خانواده‌های زندانیان از این نحوه ملاقات اظهار خوشحالی کردند و تقاضا داشتند این قبیل ملاقات‌ها در فرصت‌های مناسب ادامه یابد.

 

 

روزنامه جمهوری اسلامی

کلید واژه ها: اوین لاجوردی


نظر شما :