تقلب امتحانی روی امواج رادیو لو رفت

۹ شهریور ۱۳۴۲
۰۸ آبان ۱۳۹۲ | ۱۹:۰۸ کد : ۳۶۹۵ کاغذ اخبار
تقلب امتحانی روی امواج رادیو لو رفت
در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفتۀ گذشته در جریان امتحانات نهایی ششم طبیعی دستگاه فرستنده‌ای جواب سوالات امتحانات را بر روی طول موج ۱۹۰ پخش می‌کرد به طوری که همان روز عده زیادی از مردم جواب سوالات امتحان ششم طبیعی را می‌شنیدند.

 

امروز وزارت فرهنگ دربارۀ این جریان مراتب زیر را اعلام کرد: «روز چهارشنبه ۴۲.۶.۶ کشف شد که فرستنده‌ای با طول موج ۱۹۰ جواب سوالات امتحان سال ششم متوسطه رشتۀ طبیعی را پخش می‌کند. بلافاصله مراتب از طرف مقامات وزارت فرهنگ به مراکز مسئول انتظامی اعلام شد. ضمناً از طرف متصدیان مربوطه عین مطالب پخش شده در نوار ضبط گردید و برای کشف پستِ ‌دهنده، مامورین پلیس انتظامی با همکاری متصدیان امتحانات شروع به فعالیت و تحقیق کردند و در عین حال ماموران مربوطه و متصدیان امتحانات کلیۀ اوراق امتحانی دروس دانش‌آموزان را با مطالب پخش‌شده از طرف فرستنده تطبیق دادند، در نتیجه معلوم گردید داوطلب شمارۀ ۴۲۸ منحصراً از گفتار مذکور استفاده کرده است. پس از شناسایی داوطلب ماموران پلیس روز پنجشنبه اول وقت به حوزۀ مربوطه مراجعه و دانش‌آموز مذکور را جلب و پس از تحقیق دستگاه فرستنده نیز تسلیم مقامات انتظامی شد. داوطلب هم به طور کلی از امتحانات محروم شد و تحت تعقیب قانونی قرار گرفت.»

 

مقامات وزارت فرهنگ متذکر شدند که بر اثر رسیدگی دقیق کلیۀ اوراق امتحانی ششم متوسطه بجز شخص مزبور هیچ یک از دانش‌آموزان که در جلسۀ امتحان شرکت کرده بودند از این جریان اطلاع نداشته و از فرستنده مزبور استفاده نکرده‌اند.

 

 

روزنامه کیهان 

کلید واژه ها: تقلب امتحانی


نظر شما :