هتل هیلتون تهران تصرف شد

۲۴ بهمن ۱۳۵۷
۱۹ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۸:۰۱ کد : ۴۰۲۲ کاغذ اخبار
هتل هیلتون تهران تصرف شد
گروهی از جنگندگان، ساعت ۱۱ صبح دیروز به هتل هیلتون حمله کردند. این عده در سر راه خود به زندان اوین، هتل هیلتون را محاصره کردند اما بعد از چند دقیقه که از محاصرۀ هتل می‌گذشت از طبقۀ ۱۵ هتل ناگهان به روی این گروه مسلح آتش گشوده شد و در نتیجه دو نفر از محاصره‌کنندگان هتل به شهادت رسیدند.

 

هتل پس از یک جنگ و گریز دو ساعته به تصرف گروه مسلح درآمد و آن‌ها با بازرسی کلیۀ اتاق‌های هتل که به سرعت صورت گرفت چند امریکایی از جمله یک ژنرال که کارمند سازمان بل هلی‌کوپتر است و به روی این گروه مسلح آتش گشود و در نتیجه باعث شهادت دو نفر شده است، بازداشت شد.

 

تا ساعت ۶ بعدازظهر دیروز بسیاری از مسافران هتل، محل اقامت خود را ترک کردند و به نقطۀ نامعلومی رفتند. ژنرال امریکایی و محافظانش دیشب تحویل کمیتۀ امام خمینی شدند.

 

***

 

تهران – خبرگزاری پارس - مقارن ساعت ۱۲ روز گذشته پس از مدتی تیراندازی چند نفر ناشناس از داخل هتل، سرانجام هتل به اشغال افراد مسلح درآمد. افراد مسلح پس از بازجویی خارجیان مظنون، سه تن به نام‌های آندره ارکایا، جرالدوین استوارت و روهامان را که اعضای شرکت هلی‌کوپترسازی «بل» بودند و یک ژنرال چهار ستاره امریکایی بازنشسته به نام مک‌کینون رئیس شرکت مذکور را دستگیر کردند و به محل شورای انقلاب دولت موقت اسلامی بردند. افراد مسلح معتقد بودند که افراد دستگیر شده جزو ماموران سازمان «سیا» هستند. آندره ارکایا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری پارس گفت: «از نوامبر سال ۱۹۷۷ با همسر و سه فرزندم در ایران زندگی می‌کنم و در شرکت هلی‌کوپترسازی بل کار می‌کنم و متخصص مسائل امنیتی هستم.» از این گروه تعدادی دستگاه فرستنده و گیرندۀ بی‌سیم به دست آمده است. آندره ارکایا در این باره گفت: «این دستگاه‌ها برای امور کنترل شرکت به‌کار می‌رفته است.»

 

 

روزنامه کیهان

کلید واژه ها: هتل هیلتون


نظر شما :