۵ هزار نفر در حوادث رانندگی کشور کشته شدند

۵ فروردین ۱۳۵۷
۰۹ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۳ کد : ۴۱۷۱ کاغذ اخبار
۵ هزار نفر در حوادث رانندگی کشور کشته شدند
حوادث رانندگی سال گذشته در تهران ۱۵۰۰ نفر کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر مجروح داشت، رقم تلفات رانندگی شهرستان‌ها و جاده‌های کشور نیز در این مدت به ۳۵۰۰ نفر رسید.

 

بررسی تلفات حوادث رانندگی تهران نشان می‌دهد که رقم مرگ و میرهای ناشی از این حوادث به شدت رو به افزایش می‌باشد.

 

کار‌شناسان امور شهری عامل تصادفات بیش از حد تهران را عدم کنترل کافی و دقیق متخلفین و فقدان آموزش کافی برای رانندگان وسائط نقلیه تهران می‌دانند. از دیگر عوامل افزایش تلفات رانندگی تهران عدم کنترل تخلفات عابرین پیاده از سوی ماموران اداره راهنمایی و رانندگی گزارش شده است، چرا که در تهران با وجود اینکه در مقررات راهنمایی و رانندگی برای عابران متخلف جریمه منظور شده تاکنون هیچ عابر متخلفی برگ جریمه از ماموران راهنمایی و رانندگی دریافت نکرده است.

 

عابران پیاده هم معتقدند که برای حرکت آن‌ها محل‌های مناسب و کافی در معابر پایتخت وجود ندارد و لذا عابرین برای عبور از طول یا عرض خیابان ناچار به ارتکاب تخلف هستند. عابران همچنین معتقدند که رانندگان وسائط نقلیه به حریم محل‌های خط‌کشی شده مخصوص عابران پیاده تجاوز می‌کنند و از این طریق میزان تلفات رانندگی را افزایش می‌دهند.

 

گروه دیگری که به گفته کار‌شناسان ترافیک باعث تصادفات مرگبار رانندگی در سطح شهرهای مملکت می‌شوند موتورسیکلت‌رانان متخلف هستند که بدون توجه به مقررات رانندگی با حرکت مارپیچی از داخل پیاده‌رو‌ها و لابه‌لای اتومبیل‌ها جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

 

به گفته یک کار‌شناس ترافیک و امور شهری قانون عابر پیاده که تاکنون در تعدادی از خیابان‌های تهران اجرا شده عملا یک برنامه شکست خورده است چرا که نه رانندگان وسائط نقلیه خود را ملزم به رعایت مقررات موجود می‌دانند و نه عابران پیاده، ماموران راهنمایی و رانندگی نیز به تخلفات رانندگی در خیابان‌هایی که قانون عابر پیاده در آن باید اجرا شود بی‌توجهند.

 

نیز به علت تراکم اتومبیل در خیابان‌هایی که قانون عابر پیاده در آن‌ها به اجراء درآمده چراغ‌های مخصوص حرکت عابرین که موقع عبور عابران از عرض خیابان باید سبز شود به صورت چشمک‌زن درآمده است.

 

قانون عابر پیاده تاکنون در خیابان‌های شاهرضا، آیزنهاور فردوسی، پهلوی و جاده قدیم شمیران به اجراء درآمده است.

 

تلفات رانندگی تهران در سال گذشته روزانه بین ۴ تا ۵ نفر در نوسان بوده و رقم مجروحین حوادث رانندگی نیز از روزی ۴۰ نفر کمتر نبوده است.

 

 

روزنامه اطلاعات

کلید واژه ها: تصادف


نظر شما :