عابرین پیاده متخلف جریمه شدند

۱۶ خرداد ۱۳۴۴
۰۷ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۸:۱۰ کد : ۴۳۵۰ کاغذ اخبار
عابرین پیاده متخلف جریمه شدند
به دنبال اطلاعیه دیروز پلیس، ماموران انتظامی پلیس تهران امروز عابرین پیاده را در خیابان‌های مرکزی شهر جریمه نقدی می‌کردند.

 

عابرین پیاده

 

دیروز در مورد تخلفات عابرین پیاده اطلاعیه زیر از طرف پلیس تهران انتشار یافت: به منظور جلوگیری از تصادفات احتمالی وسائط نقلیه با عابرین و جلوگیری از انسداد معابر و خیابان‌ها بدین‌وسیله به اطلاع عموم می‌رسد در کلیه نقاط شهر عابرین پیاده بایستی از محل‌های خط‌کشی شده مخصوص عابرین و یا پیاده‌رو‌ها عبور نمایند، به ماموران انتظامی دستور داده شده که از صبح روز یکشنبه ۱۶ خرداد (امروز) با استفاده از دادگاه‌های سیار متخلفین را تعقیب و در محل جریمه نمایند.

 

 

جلب می‌کردند

 

به دنبال انتشار اطلاعیه مزبور صبح امروز یک گروه از افسران انتظامی پلیس در خیابان‌های فردوسی، سعدی، اسلامبول، نادری و شاه‌آباد آن دسته از عابرین پیاده را که از محل‌های غیرمجاز عبور می‌کردند جلب و برای پرداخت جریمه سوار اتوبوس مخصوصی که همراه گروه مزبور بود می‌کردند. عابرین متخلف در صورت پرداخت جریمه نقدی به مبلغ ۵۰ ریال آزاد می‌شدند و عده‌ای که از پرداخت مبلغ مزبور خودداری می‌کردند به دادگاه اعزام می‌شدند و دادگاه متخلفین را به یک روز بازداشت محکوم می‌ساخت. ماموران انتظامی به خانم‌ها و محصلین متخلف فقط تذکر می‌دادند، ولی سایرین را برای پرداخت جریمه جلب می‌نمودند.

 

 

توجه نمی‌کنند

 

مقامات پلیس تهران درباره جریمه عابرین متخلف اظهار داشتند: با اینکه سطح آموزش بخصوص در خیابان‌های شمال شهر بالا رفته است و اغلب مردم آموخته‌اند که هنگام عبور از عرض خیابان باید از محل‌های خط‌کشی شده عبور کنند باز هم عمدا به این نکته توجه نمی‌نمودند و به طور پراکنده و تک‌تک از عرض خیابان‌های پررفت‌وآمد عبور می‌کردند، عبور عابرین پیاده از محل‌های ممنوع ایجاد خطر تصادف و کندی ترافیک می‌کرد، از این رو پلیس ناچار شد بار دیگر شدت عمل نشان دهد و عابرین متخلف را جریمه نقدی کند، این طرز شدت عمل تا یک هفته ادامه خواهد داشت و از فردا صبح به کنترل عابرین پیاده افزوده خواهد شد.

 

 

۲۹ نفر جریمه شدند

 

خبرنگار اجتماعی ما می‌افزاید امروز ۲۹ نفر عابر متخلف جریمه نقدی شده و ۳۰ نفر که حاضر نشدند نقدا جریمه خود را بپردازند به دادگاه شعبه اخذ جرایم اعزام شدند. یکی از ماموران انتظامی گفت در صورتی که خانم‌ها نیز از تذکر متنبه نشوند، جلب و جریمه خواهند شد اما امروز به خانم‌های متخلف فقط تذکر داده می‌شد.

 

 

روزنامه اطلاعات


نظر شما :