دیدگاه مجید مجیدی درباره آرگو: تحریف‌شده و پیش پا افتاده است/ اشتباهات تاریخی زیادی دارد

۲۶ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۴ کد : ۳۰۲۴ از دیگر رسانه‌ها
مجید مجیدی گفت: هالیوود نسخه خوبی برای ساخت فیلمی درباره پیامبر(ص) نمی‌تواند باشد و این راه از همین ابتدا یک بن‌بست است.

 

کارگردان فیلم سینمایی «محمد(ص)» در واکنش به انتشار خبر ساخت فیلمی درباره پیامبر اسلام(ص) با سرمایه‌گذاری قطری‌ها توسط یکی از تهیهکنندگان هالیوودی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از هر فیلمی که درباره تاریخ اسلام ناب محمدی ساخته شود، ‌استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: اما مهم آن است که اثر مورد نظر مبتنی بر نگاه رسول خدا(ص) باشد.

 

وی ادامه داد: تمام تلاش ما در فیلم «محمد(ص)» این بود که قرائت حقیقی از دین اسلام برای دنیا نشان دهیم. دینی که بر اساس کرامت انسانی بنا شده است و مهم‌ترین رسالت پیامبر آن زنده کردن اخلاق بوده‌، چیزی که در دنیای امروز کمتر دیده می‌شود.

 

مجیدی با تاکید بر اینکه از هر فیلمی که مبتنی بر این نگاه باشد‌ استقبال می‌کنیم، خاطر نشان کرد: متاسفانه کسانی اسلام را متحجرانه و همراه با خشونت نشان می‌دهند، چیزی که هیچ قرابتی با اسلام ندارد و نگران آن هستیم دید جدیدی نشان داده شود.

 

این کارگردان ادامه داد: هالیوود الگوی خوبی برای ساخت فیلم پیامبر(ص) نیست و‌ ای کاش قطری‌ها برای ساخت این فیلم از جهان اسلام کمک می‌گرفتند و سینمای ایران هم حاضر بود در حوزه‌های تخصصی فیلمنامه و کارگردانی تجارب خودش را در اختیار آن‌ها بگذارد.

 

وی سپردن بخش خلاقانه کار به هالیوود را نگران‌کننده دانست و گفت: تصرف‌هایی که آن‌ها ممکن است در فیلم داشته‌ باشند خطرناک است؛ مانند فیلم‌های دیگری که ساختند و این کار را کرده‌اند.

 

مجیدی با اشاره به فیلم «آرگو» اظهار کرد: این فیلم یکی از نمونه‌های تحریف‌شده‌ای است که ساخته شده، فیلم پیش پا افتاده‌ای که از نظر روایت تاریخی اشتباهات زیادی دارد و نگران آن هستیم هالیوود در فیلم پیامبر هم چنین تحریف‌های تاریخی داشته باشد.

 

وی علت اصلی آن را زیر سیطره صهیونیستی بودن عنوان کرد و گفت: تفکر صهیونیسم که علیه همه ادیان به خصوص دین اسلام اقدام کرده، چگونه می‌تواند فیلم ارزشی درباره اسلام بسازد و این دوستان چگونه پروژه‌ای با این عظمت را دست کسانی سپردند که نسبتی با اسلام ندارند؟!

 

مجیدی تاکید کرد: این نگاه بیشتر از آنکه مبتنی بر نگاه پیامبر(ص) باشد، سیاسی است.
 

کلید واژه ها: مجید مجیدی آرگو


نظر شما :