عبدالمجید مجیدی درگذشت

۰۹ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۶ کد : ۴۰۸۲ از دیگر رسانه‌ها
عبدالمجید مجیدی درگذشت
دکتر عبدالمجید مجیدی، وزیر مشاور و رئیس پیشین سازمان برنامه و بودجۀ ایران در سال‌های ١٣۵۶–١٣۵١، روز ۴ اسفند در کالیفرنیا درگذشت.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، عبدالمجید مجیدی در تهران متولد و در سن ۲۱ سالگی از دانشکده حقوق دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. او سپس برای ادامۀ تحصیل به فرانسه رفت. مجیدی در سال ۱۳۳۱ پس از اخذ درجۀ دکتری به ایران بازگشت و در سال ۱۳۳۵ به عنوان کمک کار‌شناس اقتصادی در سازمان برنامه و بودجه استخدام شد. او چهار سال بعد برای ادامۀ تحصیل در رشتۀ مدیریت به آمریکا سفر کرد و در سال ۱۳۴۴ به معاونت نخست‌وزیر و رئیس دفتر بودجه منصوب شد. مجیدی در سال ۱۳۴۷ ریاست وزارت کار و امور اجتماعی را برعهده گرفت و به مدت چهار و نیم سال در این مقام باقی ماند.

 

وی در سال ۱۳۵۱ با حفظ سمت به سازمان برنامه و بودجه بازگشت و تا مرداد ۱۳۵۶ یعنی تا پایان دولت امیرعباس هویدا ریاست این سازمان را برعهده داشت. با پایان دولت هویدا، مجیدی ریاست بنیاد فرح را برعهده گرفت و در واپسین روزهای منتهی به سقوط سلطنت پهلوی توسط دولت شاپور بختیار دستگیر و زندانی شد. مجیدی در نخستین روزهای انقلاب ۱۳۵۷ از زندان گریخت و مخفیانه از کشور خارج شد. از عبدالمجید مجیدی به عنوان یکی از وزرای مهم آخرین دورۀ سلطنت محمدرضا شاه پهلوی یاد کرده‌اند.

کلید واژه ها: عبدالمجید مجیدی


نظر شما :