نمایش فیلم‌های کاراته‌ای ممنوع می‌شود

۱۲ تیر ۱۳۵۸
۲۴ آبان ۱۳۹۱ | ۱۸:۵۱ کد : ۲۷۸۲ کاغذ اخبار
نمایش فیلم‌های کاراته‌ای ممنوع می‌شود
به منظور حمایت از سینمای داخلی تصمیم گرفته شده تا هر واردکننده فیلم خارجی، تهیه‌کننده یک فیلم ایرانی نیز باشد.

 

محمدعلی نجفی سرپرست اداره ترویج و نمایش فیلم فرهنگ و هنر ضمن اعلام این خبر به خبرگزاری پارس گفت: در قبال ورود هر ۴ یا ۵ فیلم خارجی باید یک فیلم ایرانی ساخته شود و همچنین نمایش فیلم‌های کاراته‌ای ممنوع می‌شود و فیلم‌های ایرانی از این پس در سینماهای مجهز به نمایش در می‌آیند.

 

وی افزود: در گذشته وام‌هایی به فیلمسازان ایرانی پرداخت شده بود که اکنون عده‌ای حاضر به پرداخت آن نیستند. اداره ترویج و نمایش فیلم ترتیبی اتخاذ می‌کند تا در حضور نماینده حقوقی این وام‌ها مسترد شود.

 

نجفی سپس به مساله حمایت از سینمای ایران اشاره کرد و گفت: به منظور حمایت هر چه بیشتر از فیلمسازان کشورمان ورود فیلم‌های خارجی را محدود می‌کنیم، بالطبع با این محدودیت بهترین فیلم‌ها وارد می‌شود. همچنین شورای سندیکا که به زودی با شرکت اعضای بخش‌های سندیکایی و فرهنگ و هنر و صاحب‌نظران فیلم تشکیل خواهد شد به صورت حمایت فرهنگی ضوابطی را ایجاد می‌کند تا فیلمساز ایرانی تحت این ضوابط به ساختن فیلم بپردازد.

 

وی افزود: با توجه به ریشه‌های اصیل شرق و تکنیک‌های غربی فیلم ساخته می‌شود، همچنین از این پس امکان ایجاد یک سینمای تعاونی را فراهم می‌کنیم به این صورت که تمام افرادی که دست‌اندرکار یک فیلم هستند بتوانند در منفعت فیلم سهیم باشند.

 

نجفی در پایان گفت: حمایت ما صرفا فرهنگی و ارشادی است. ما تصمیم داریم از افرادی که سرمایه دارند دعوت کنیم تا سرمایه خود را در استودیو‌های مجهز فیلم‌برداری به کار اندازند تا با این سرمایه مالی و سیستم تعاونی فیلم ساخته شود.

 

 

روزنامه کیهان

کلید واژه ها: فیلم‌ کاراته‌ ای محمدعلی نجفی سینما


نظر شما :