بوتیک‌داری غیرقانونی شد

۱۸ اسفند ۱۳۶۲
۱۴ مهر ۱۳۹۲ | ۱۳:۰۸ کد : ۳۶۱۸ کاغذ اخبار
بوتیک‌داری غیرقانونی شد
سرویس اقتصادی-  بوتیک‌داری در کشور غیرقانونی اعلام شد و کلیۀ بوتیک‌داران موظف شدند سریعاً نسبت به تغییر شغل خود و انتخاب شغل شرافتمندانه‌ای از رشته‌های شغلی مجاز اقدام کنند.

 

وزارت بازرگانی با صدور اطلاعیۀ مهمی، ضمن اعلام این مطلب یادآور شد کلیۀ مراجع قانونی آماده مقابله با متخلفین در این زمینه هستند. متن کامل این اطلاعیه که از سوی روابط عمومی وزارت بازرگانی در اختیار سرویس اقتصادی اطلاعات قرار گرفته به شرح زیر است:

 

وزارت بازرگانی به عنوان مسئول هیات عالی نظارت بر شوراهای مرکزی اصناف و مجری قانون نظام صنفی اعلام می‌دارد بوتیک و بوتیک‌داری هرگز با فرهنگ اسلام سنخیت نداشته و به هیچوجه جذب جامعۀ اصناف محترم نخواهد شد.

 

به کلیۀ شوراهای مرکزی اصناف سراسر کشور نیز یادآور می‌شود در رشته‌های صنفی و شغلی شناخته شده توسط هیات عالی نظارت صنفی، نام و محتوای بوتیک و بوتیک‌داری وجود حقوقی و قانونی ندارد و هرگونه فعالیتی با این نام و محتوا فاقد مجوز قانونی است. لذا ضرورت دارد ضمن هماهنگی لازم با دستگاه قضایی و قوای انتظامی، با استفاده از اختیارات صریح در قانون نظام صنفی با اینگونه متخلفین که از ساحت اصناف محترم، در جریحه‌دار ساختن حیثیت عمومی سوءاستفاده می‌کنند برخورد قاطع نموده و مرتکبین را به محاکم ذیصلاح معرفی کنند.

 

ضمناً کلیۀ افرادی که ناخواسته به این شغل نامناسب اشتغال داشته و تبدیل به ویترین بنجل‌های آلوده به فرهنگ بیگانه شده‌اند باید سریعاً نسبت به عاری ساختن دکور و ظاهر واحد مربوطه اقدام کنند و با همکاری شوراهای مرکزی اصناف، به شغل شرافتمندانه‌ای از رشته‌های شغلی مجاز مبادرت ورزند.

 

کمیسیون‌های نظارت و شوراهای مرکزی اصناف کشور نیز لازم است در پاسداری از خون شهدای انقلاب اسلامی و در اجرای قانون نظام صنفی، بازرسینی را مامور کنند تا از بروز موارد تخلف پیشگیری و با هماهنگی سایر مراجع، با متخلفین مقابله شود.

 

 

روزنامه اطلاعات

کلید واژه ها: بوتیک


نظر شما :