سینما آزادی تهران طعمه حریق شد

۳۰ فروردین ۱۳۷۶
۲۷ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۵۹ کد : ۳۲۸۴ کاغذ اخبار
سینما آزادی تهران طعمه حریق شد
سینما آزادی تهران بعدازظهر روز جمعه طعمه حریق شد و خسارات زیادی به بار آورد.

 

به گزارش سازمان آتش‌نشانی، گسترش آتش به حدی بود که دقایقی بعد به سینما شهر قصه نیز سرایت کرد که با تلاش ماموران آتش‌نشانی خاموش شد. صمد بابایی یکی از تماشاچیان داخلی سینما آزادی گفت: حریق ابتدا از قسمت لژ در داخل سالن نمایش با صدای مهیبی آغاز شد و پس از لحظاتی گسترش یافت. وی گفت: به علت اینکه در سالن نمایش، جمعیت زیاد نبود، موفق شدیم سریعا سینما را ترک کنیم.

 

یکی از کارکنان سینما آزادی گفت: به علت اینکه دیوارهای داخل محل نمایش از چوب است و روی آن‌ها ابر و مخمل‌دوزی شده است آتش خیلی به سرعت محوطه سینما را فرا گرفت و ما به سرعت تماشاگران را به خارج از سینما هدایت کردیم.

                             

حمید فضیلتی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نیز که در محل حضور یافته بود گفت: آتش ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه آغاز شد و کارکنان سینما برای اینکه شاید خودشان بتوانند آتش را خاموش کنند با تاخیر، وقوع آتش‌سوزی را به سازمان آتش‌نشانی اطلاع دادند. وی افزود: پرده‌ها و طبقات ۱، ۲ و ۳ سینما آزادی به طور کامل سوخته است و امکان ریزش سقف سینما نیز وجود دارد.

 

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی گفت: در این حریق به سینما شهر قصه نیز خساراتی وارد شد.

 

فضیلتی گفت: اولین واحد ایستگاه آتش‌نشانی ساعت ۱۳:۴۶ دقیقه به محل رسید و ۵ ایستگاه دیگر آتش‌نشانی در فرونشانی حریق به سرعت به محل حادثه شتافتند. وی افزود: ریزش مواد مذاب از سقف سینما که بر اثر ذوب شدن مواد فلزی به این حالت در آمده بود، در ابتدا مشکلاتی را به وجود آورده بود.

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی در مورد علت ایجاد حریق گفت: پس از بررسی کارشناسان علت ایجاد حریق اعلام خواهد شد. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی افزود: ماموران امداد آتش‌نشانی قسمت بالای ساختمان سینما آزادی را که بر اثر آتش‌سوزی آسیب دیده بود، تخریب کردند. این اقدام به گفته قائم‌مقام شهرداری منطقه ۶ تهران به خاطر جلوگیری از ریزش سقف و دیواره بالایی سینما انجام شد. وی که بر عملیات ماموران امداد آتش‌نشانی و شهرداری نظارت می‌کرد، افزود: تخریب قسمت‌های آسیب دیده بالای سینما به خاطر رفت و آمد اهالی و مردم از خیابان‌های مجاور انجام خواهد شد.

 

 

روزنامه اطلاعات

کلید واژه ها: سینما آزادی


نظر شما :