امام جمعه مشهد: دو تا پنج هزار نفر را در مسجد گوهرشاد به گلوله بستند

۲۰ تیر ۱۳۹۳ | ۲۳:۵۸ کد : ۴۴۹۱ از دیگر رسانه‌ها
امام جمعه مشهد با انتقاد از وضعیت حجاب در کشور گفت: عده‌ای بی‌حجابی را وسیله کرده‌اند تا برای خود «رای» بخرند.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: دولت موظف است قانون عفاف و حجاب مصوب سال ۱۳۸۵ را اجرا کند.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به ۲۱ تیرماه و سالروز کشف حجاب توسط رضاخان تصریح کرد: در روز ۲۰ تیرماه سال ۱۳۱۴ مقارن با روز قیام مردم مشهد در مسجد گوهرشاد برای مقابله با سیاست بی‌حجابی اجباری رضاخان، ۲ تا ۵ هزار نفر در شبستان مرحوم تبریزی در کنار ایوان مقصوره به گلوله بسته شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: بعد از کشتار مردم ۵۶ کامیون، اجساد کشته‌ها را از مسجد گوهرشاد به گودال خشت مالا واقع در باغ خونین در خیابان دانش غربی و خیابان عنصری بردند و در گور دسته‌جمعی به خاک سپردند.

 

علم‌الهدی به گلوله بستن مردم بی‌گناه و متدین مشهدی را سیاست مقابله رضاخان با بی‌حجابی اعلام کرد و افزود: بی‌حجابی برای یک جریان سیاسی که می‌خواهد دین را براندازی کند یک برنامه قوی است.

 

امام جمعه مشهد عنوان کرد: طی واقعه کشف حجاب توسط رضاخان بیش از ۱۵۰ نفر از علمای بزرگ بازداشت و روانه زندان شدند اما هیچ کس عکس‌العملی نشان نداد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دلیل این امر آن بود که رضاخان مدعی بود کسانی که موافق با حجاب هستند، مخالف نوسازی و پیشرفت کشور هستند و نمی‌گذارند ایران پا به پای دیگر کشورهای توسعه به پیشرفت نایل شود.

 

وی عنوان کرد: با چنین سیاست‌هایی بود که مردم با تبلیغات سوء رضاخانی همراه شدند، کاری که هم اکنون در کشور انجام می‌شود، زیرا کسانی که از حجاب دفاع می‌کنند به عنوان افراد غیرمعتدل و افراطی شناخته می‌شوند.

 

علم‌الهدی با اشاره به ابلاغیه دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر آزاد گذاشتن دانشجویان در انتخاب پوشش تصریح کرد: وقتی به ابلاغیه دانشگاه آزاد معترض می‌شویم، آنان مدعی می‌شوند این ماجرا یک طوفان سیاسی بر ضد دانشگاه است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: چه طوفان سیاسی بر ضد دانشگاه آزاد است. این دانشگاه یک میلیون و چند صد هزار دانشجو را تربیت می‌کند، ما تنها مخالف بی‌بند و باری و بی‌حجابی در یک فضای آموزشی هستیم.

کلید واژه ها: علم الهدی مسجد گوهرشاد


نظر شما :