چرا هاشمی در جلسه حزب جمهوری نبود؟/ جزئیات جدید از حادثه هفتم تیر ۶۰

۰۹ تیر ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۷ کد : ۳۳۲۰ از دیگر رسانه‌ها
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نطق آغازین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت سالگرد حادثه هفتم تیر ۱۳۶۰، به جزئیات جدیدی از اهداف طراحان آن برای از رسمیت انداختن سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه با ترور همزمان روسای قوا اشاره کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آغاز جلسه دیروز با اشاره به سالگرد حادثه ۷ تیر ۱۳۶۰ گفت: هدف اساسی طراحان آن واقعه از رسمیت انداختن سه قوه اجرائیه، قضائیه و مقننه بود که با توجه به بحث آن جلسه که درباره گرانفروشی بود، جمعی از اعضای هر سه قوه حضور داشتند.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: قرار بود علاوه بر آیت‌الله دکتر بهشتی، روسای قوای دیگر هم در جلسه باشند که آیت‌الله خامنه‌ای روز قبل در یک حادثه تروریستی دیگر مورد سوءقصد قرار گرفته بودند، دکتر باهنر هم در آخرین لحظات قبل از شروع جلسه به پیشنهاد دکتر بهشتی وارد سالن نشدند و من هم طبق تماس تلفنی پزشکان درخصوص آیت‌الله خامنه‌ای به بیمارستان رفته بودم و تقدیر این بود که شهید بهشتی به همراه ۷۲ تن از همراهان از آن جلسه، آسمانی شوند.

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان خاطراتی از آوردن مجروحان حادثه ۷ تیر در مجلس گفت: نواختن زنگ و اعلام رسمیت جلسه مجلس پس از آن حادثه غمبار، یکی از شیرین‌ترین حالات در تلخ‌ترین لحظات بود.

 

ایشان با اشاره به اثرات سازنده خون شهدا در جامعه افزود: اگرچه از دست دادن ۷۲ تن از بهترین مسئولان کشوری و فقدان شخصیتی چون آیت‌الله دکتر بهشتی که در طراحی ساختار نظام و تدوین و تصویب قانون اساسی نقش داشتند، ناراحت کننده بود، اما مهم‌ترین دستاورد شهادت آنان، هوشیاری جامعه برای مقابله با دروغ‌های مردم فریب و تقویت همراهی و همدلی مردم با امام راحل در جهت تداوم انقلاب اسلامی بود.

کلید واژه ها: هاشمی رفسنجانی هفتم تیر


نظر شما :