خاطره هادی غفاری از برخورد امام با انتشار عکس‌ ناخدا افضلی کنار یک زن

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۲۳ کد : ۵۴۴۶ دیگر رسانه‌ها
 حجت‌الاسلام هادی غفاری نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی و از مبارزین پیش از انقلاب و فرزند آیت‌الله شهید غفاری در گفت‌وگو با «عصر ایران» به خاطره‌ای ناگفته از نحوه برخورد امام با دیدن عکسی از خانمی در کنار ناخدا یکم بهرام افضلی، فرمانده وقت نیروی دریایی ارتش در دهه ۶۰ که به جاسوسی متهم و محکوم و اعدام شد اشاره کرد.


این فعال سیاسی گفت: ما کشف کردیم که فرمانده نیروی دریایی ناخدا افضلی از طریق حزب توده با روس‌ها مرتبط است و پاره‌ای اسناد به کلی سری نظامی را به روس‌ها می‌دهد و روسیه هم آن اسناد را به عراق و صدام ارائه می‌کند و همین باعث شده بود ما شهدای زیادی بدهیم.


وی ادامه داد: من پرونده او را نزد امام بردم. پرونده‌ای که شامل ۴ هزار صفحه می‌شد. در این پرونده قطور به جز اسناد و مدارک بسیار عکسی هم بود که در آن ناخدا افضلی در مراسمی کنار زنی نشسته بود که پوشش نامناسبی داشت. ما تصور می‌کردیم همین عکس مدارک را کامل و محکم می‌کند و جای تردید باقی نمی‌گذارد اما امام وقتی این عکس را دید آن را از من گرفت و با لحن تند و از سر نارضایتی گفت: این عکس چیست آقای غفاری؟!

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام فرمودند: آقای غفاری مبارزه ما شرافتمندانه است و این روشی که در پیش گرفته‌اید غیرشرافتمندانه است و اگر به شما حسن ظن نداشتم به خاطر این عکس، دستور می‌دادم شما را تعزیر کنند.

رئیس بنیاد الهادی تصریح کرد: ایشان به من گفتند آبروی افراد را چرا می‌برید؟ و بعد هم به من گفتند اصل این عکس کجاست؟ گفتم نزد من است. گفتند تا من نماز می‌خوانم بروید و عکس را بیاورید. به ایشان عرض کردم با شما نماز بخوانم و بعد بروم؟ با حالتی تند فرمودند: نخیر! لازم نکرده است، بفرمایید!

هادی غفاری ادامه داد: نمی‌دانم مسیر جماران تا تهران‌نو را چگونه طی کردم که تا نماز امام تمام شده بود خود را به جماران رساندم و نگاتیو عکس را هم تحویل امام دادم.

این روحانی مبارز سال‌های انقلاب خاطرنشان کرد: امام به احمد آقا گفت: دستگاه خردکن را بیاور و عکس را خودشان در آن دستگاه قرار دادند و حتی بعد از پودر شدن کامل عکس دست خود را در جعبه پودر کردند و آن را هم به هم زدند.

وی افزود: امام بعد از منهدم شدن عکس به من گفتند آقای غفاری با اینکه شما را می‌شناسم و پدر شهید شما هم رفیق بزرگوار من بود، اما این‌گونه روش‌ها شرافتمندانه نیست.

نماینده سابق مجلس در ادامه به خاطره‌ای از روز رأی اعتماد به یکی از وزرای پیشنهادی در دهه ۶۰ هم اشاره کرد و گفت: در جریان رأی اعتماد یکی از نمایندگان خانم عکس مراسم عروسی را در مجلس نشان می‌داد تا وزیر پیشنهادی رأی اعتماد نیاورد.

غفاری ادامه داد: من تا آن عکس را دست آن خانم دیدم آن را قاپیدم و نزد آقای هاشمی رفسنجانی بردم که آن موقع رئیس مجلس بود و گفتم آقای هاشمی ببینید که در صحن خانه ملت، چگونه با آبروی مردم بازی می‌شود. آقای هاشمی نیز که در جریان ماجرای برخورد امام با من در ماجرای پرونده افضلی بود خطاب به نمایندگان گفت: این رفتار حقارت‌بار و خلاف اخلاق و شرع است و دور از انصاف و بعد از این قضیه البته وزیر پیشنهادی هم رأی آورد.

کلید واژه ها: هادی غفاری ناخدا افضلی


نظر شما :