هاشمی رفسنجانی: با انقلاب فرهنگی مخالف بودم

۰۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵ کد : ۵۴۶۲ دیگر رسانه‌ها
 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه هیچ‌ کس مالک دانشگاه آزاد اسلامی نیست، گفت: «همان‌طور که مسجد مالکیت ندارد، دانشگاه آزاد نیز مالکیت ندارد.»


به گزارش خبرگزاری ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه اکنون ۳۳ سال از تأسیس دانشگاه آزاد گذشته و هنوز هم در این زمینه جبهه‌گیری‌ها وجود دارد، افزود: «هنوز هم از دولتی‌ها که برادران و دوستان خودمان هستند برای دانشگاه مزاحمت ایجاد می‌کنند. چند روز پیش پایداری‌ها مصوبه‌ای را در مجلس شورای اسلامی مطرح کردند که بر اساس آن طوری برنامه ریختند که هرچه خواستند به دانشگاه آزاد اسلامی بدهند. در صورتی که از ابتدا طبق مصوبه مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بر این شد که دانشگاه توسط خودمان اداره شود. آن‌ها طرحی ریختند که مصوبه رشته‌ها را وزارت علوم باید انجام دهد. این مانند بمبی بود که می‌خواستند منفجر کنند؛ در صورتی که قیدی آورده شده است که اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی چیزی را تصویب کند مستثنی است. ما نیز مستثنی هستیم، زیرا آن مصوبه را داریم اما هنوز کارشکنی‌هایی انجام می‌شود و واقعاً مزاحمت دارند.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: «اگر با چند نفر مخالف باشند حاضر هستند شهر را خراب کنند که این چند نفر زیر آوار بروند.» وی بیان کرد: «دشمنان انقلاب و حسودها همیشه در کمین هستند و دانشگاه آزاد نیاز به حراست لازم دارد. از این دانشگاه هیچ‌ کس استفاده شخصی ندارد و می‌توانند بیایند و مشاهده کنند تا خیالشان راحت شود و مزاحمت ایجاد نکنند.»

او با اشاره به اخبار صداوسیما گفت: «اگر صداوسیما مشکلی را در دانشگاه آزاد مشاهده کند آن مشکل را در بوق می‌کند، ولی خبرهای اصلی دانشگاه جزو خط قرمزهای صداوسیما محسوب می‌شود. امیدواریم مدیر جدیدی که آمده این روند را تغییر دهد.»


تعطیلی دانشگاه‌ها اشتباه بود

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انقلاب فرهنگی گفت: «زمانی که انقلاب پیروز شد ۶۰ درصد مردم به کلی بی‌سواد بودند و احساس نیاز به علم واقعی بود. من از کسانی بودم که عاشق ایران و دانش بودم. در آن زمان دانشجوها قیام کردند و شرایطی را ایجاد کردند که دانشگاه‌ها تعطیل شد که این اتفاق اشتباهی بود، گرچه من با این موضوع مخالف بودم اما کاری نمی‌شد انجام داد. ما ستادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی راه‌اندازی کردیم. شروع جنگ دانشگاه‌ها را به زحمت انداخت.» او ادامه داد: «در همه دانشگاه‌ها اتاق جنگ درست شده بود و [اعضای گروهک‌ها] از کلانتری‌ها و پادگان‌ها به این اتاق‌ها اسلحه وارد می‌کردند. اداره دانشگاه‌ها سخت شده بود. ما به نام علم و قرآن و خدا انقلاب کردیم، اما دانشگاه‌ها تعطیل شد.»

کلید واژه ها: هاشمی رفسنجانی انقلاب فرهنگی


نظر شما :