وزیر دفاع: متوسلیان زنده است

۰۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۳ کد : ۵۴۶۸ دیگر رسانه‌ها
تاریخ ایرانی: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مجدداً تاکید کرد سردار احمد متوسلیان و ۳ دیپلمات دیگر ایرانی که ۱۴ تیر ۱۳۶۱ در لبنان ربوده شدند، زنده‌اند.


سردار حسین دهقان امروز در حاشیه افتتاح ۳ خط تولید فیوزهای جنگی درباره موضوع اسارت سردار احمد متوسلیان و ۳ دیپلمات دیگر کشورمان به دست صهیونیست‌ها، گفت: ما نمی‌پذیریم اینگونه بیان شود که این افراد گروگان گرفته نشده‌اند و یا به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی تصریح کرد: مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد حداقل برای یک دوره زمانی طولانی این ۴ دیپلمات ایرانی زنده بوده‌اند، بر این اساس رژیم صهیونیستی باید پاسخگو باشد و مدارکی را ارائه کند که این افراد را به شهادت نرسانده‌اند و اگر این ۴ ایرانی به شهادت رسیده‌اند باید مسئولیت آن را بپذیرند. وزیر دفاع تصریح کرد: دولت و ملت ما همواره این مطالبه را دارند و خواستار پیگیری جدی موضوع هستند.

اشاره سردار دهقان به ۴ دیپلمات ربوده شده ایرانی، به عملیات ربایش سردار احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت ایران در بیروت، سید محسن موسوی کاردار سفارت ایران در بیروت، تقی رستگار مقدم کارمند سفارت ایران و کاظم اخوان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی است. این ۴ دیپلمات ایرانی، در ۱۴ تیرماه سال ۶۱ در مسیر سفارت ایران در بیروت بودند که در یک پست بازرسی توسط یک گروه شبه‌نظامیان فالانژ، ربوده شده و بعدها طبق خبرهای رسمی و غیررسمی، تحویل رژیم صهیونیستی شده بودند.

وزیر دفاع دیروز نیز گفته بود که ۴ دیپلمات ربوده شده ایرانی در اسارت رژیم صهیونیستی بوده و زنده هستند.

سردار سرلشگر محسن رضایی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «شواهد گویای زنده بودن احمد متوسلیان است»، افزود: هرچند اخبار ضد و نقیضی پخش می‌شود اما ما زیر بار شایعات نمی‌رویم و حاج احمد متوسلیان را سالم می‌خواهیم. تلاش‌های ایران برای یافتن سرنخی از متوسلیان همچنان ادامه دارد؛ هرچند اخبار ضد و نقیضی شنیده می‌شود ولی ایران زیر بار این شایعات نمی‌رود.

پس از اعلام خبر سردار دهقان موجی در فضای مجازی با هشتگ freemotevaselian# شکل گرفت و فعالان فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی خواستار آزادی سردار متوسلیان از زندان‌های رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش شبکه العالم، در حال حاضر بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ توئیت با محتوای حمایت از سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان در توییتر منتشر شده که همگی ذیل هشتگ freemotevaselian# خواستار آزادی فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله از زندان‌های اسرائیل شده‌اند. آزادی سردار متوسلیان در حال حاضر رتبه چهارم ترندهای توییتر را داراست.

سمیر جعجع در بهمن‌ماه سال ۸۷ برای اولین بار گفته بود که دیپلمات‌های ایرانی در «ایست البرباره» ربوده شدند ولی این افراد بعداً در مکانی که وی مدعی شده از آن اطلاعی ندارد، کشته شده‌اند.

وی که فرماندهی نیروهای فالانژ را به هنگام ربودن چهار دیپلمات ایرانی در ۲۴ سال پیش برعهده داشت، هم اکنون در قالب حزب «نیروهای لبنانی» رهبری این افراد را به عهده دارد.

دولت لبنان مدت‌ها است که یک کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی این موضوع و رسیدن به اطلاعات، تشکیل داده که تاکنون هیچ نتیجه روشنی از بررسی‌های این کمیته منتشر نشده است. اما در سوی دیگر، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و بسیاری از شخصیت‌های لبنانی، سمیر جعجع و فالانژها را مسئول ربایش دیپلمات‌های ایرانی دانسته و خواستار روشن شدن این موضوع شده‌اند.

سید حسن نصرالله درباره ۴ دیپلمات ایرانی گفته است: نشانه‌هایی وجود دارد که دیپلمات‌های ایرانی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بسر می‌برند. اسرائیل در گزارش خود ادعا می‌کند که چهار دیپلمات ایرانی توسط فالانژها ربوده شده و به دست این نیروها کشته شدند و اجساد آنان دفن شده است. اسرائیل دشمن ما است و ما نمی‌توانیم به گزارش‌های آن اعتماد کنیم. همانطور که اسرائیلی‌ها در گذشته هم حضور بعضی اسیران در زندان‌های خود را تکذیب می‌کردند، اما مشخص شد که این اسیران در زندان‌های این رژیم بوده‌اند.

کلید واژه ها: حسین دهقان دیپلمات های ربوده شده ایرانی متوسلیان


نظر شما :