عامل انفجار هفتم تیر کشته شد؟

۰۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۵۵ کد : ۵۶۸۰ دیگر رسانه‌ها
عامل انفجار هفتم تیر کشته شد؟
تاریخ ایرانی: در روزهای اخیر اخبار متفاوتی از مرگ عامل انفجار تروریستی دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ۱۳۶۰ منتشر شده است. برخی منابع خبری در داخل کشور بر اساس شنیده‌ها ادعا کرده‌اند جنازه محمدرضا صمدی کلاهی، در آستانه ۵۶ سالگی در آپارتمانی در هلند کشف شده است.

 

به نوشته این منابع خبری، بر اساس اطلاعات دریافتی بیش از سه ماه از مرگ کلاهی گذشته و جنازه او در حالی کشف شده که بخش‌های زیادی از آن متلاشی شده است. هنوز علت مرگ یا قتل احتمالی نامبرده مشخص نیست اما به نظر می‌رسد وی در آپارتمان خود توسط افراد نا‌شناس کشته شده باشد. 

 

جمعه‌شب نیز یک فعال سیاسی ایرانی مقیم هلند مدعی شد مرد ایرانی که سال گذشته در هلند کشته شد، ‌‌‌همان محمدرضا صمدی کلاهی، عامل انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی است. 

 

مرتضی صادقی در گفت‌وگو با برنامه «صفحه آخر» صدای آمریکا جزئیاتی از قتل یک مرد ۵۶ ساله ایرانی در هلند را بازگو کرد که ابتدا به «مرد ناشناخته» معروف شد و بعد‌تر او را «علی معتمد» معرفی کردند. اما صادقی به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد علی معتمد نام دوم محمدرضا صمدی کلاهی است. 

 

صدای آمریکا به نوشته سید مهدی دزفولی، سردبیر سابق سایت «شفاف» اشاره کرده که نوشته محمود علوی وزیر اطلاعات ایران خبر ترور کلاهی را تایید کرده اما برای جلوگیری از طرح رسانه‌ای «یک عنصر خائن» خبر آن به طور رسمی اعلام نشد. 

 

صادقی می‌گوید که حضور اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق در مراسم خاکسپاری فرد کشته شده در هلند باعث تقویت سوءظن او شده است. 

 

صادقی در جریان گفت‌وگو با دوستان و اطرافیان این فرد و تعامل با مقامات امنیتی و پلیس هلند به این باور رسیده که فرد کشته شده‌‌‌ همان کلاهی است. 

 

یکی از مهم‌ترین دلایل مورد استناد صادقی، وجود خال در کف پای فرد کشته شده است که پیش از این هم به عنوان یکی از مشخصه‌های کلاهی معرفی شده بود. 

 

روز ۲۵ اردیبهشت امسال، سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی خبر داد: «به دنبال همکاری‌های پلیس اینترپل و پیگیری‌های پلیس ایران، یکی از عناصر گروهک تروریستی منافقین که در انفجار حزب جمهوری دست داشت در کشور آلبانی شناسایی و دستگیر شد.» 

 

او یک روز بعد با رد دستگیری کلاهی و کشمیری اعلام کرد که فرد بازداشت شده یک زن است. اشاره به جنسیت فرد دستگیر شده و یاد کردن از او به عنوان عوامل اصلی انفجار در سال ۶۰ موجب شد تا این بار رسانه‌ها از زهره عطریانفر به عنوان فرد بازداشت شده یاد کنند که این مورد نیز توسط سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی رد شد و گفت که کشور آلبانی همکاری لازم را برای استرداد این فرد انجام نمی‌دهد. 

 

به گزارش خبرآنلاین، در ‌‌‌نهایت مشخص شد فرد بازداشت شده، فهیمه اروانی است که سال گذشته به همراه ۲۸۰ نفر دیگر از گروهک منافقین مجبور به ترک عراق شده و به آلبانی سفر کرده‌اند. از اروانی به عنوان بازوی اصلی مریم رجوی یاد می‌شود که با ارتقای تشکیلاتی و سازمانی در دهه ۷۰ و زمان استقرار گروهک منافقین در عراق، توانسته بود به جایگاه جانشینی این گروهک تروریستی دست یابد. آنطور که در مورد اروانی گزارش شده، وی از چهره‌های اصلی اتاق فکر عملیات‌های تروریستی منافقین علیه ایران بوده است. 

 

دی‌ماه سال ۱۳۹۲ یک مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) مدعی شده بود که مسعود کشمیری عامل انفجار نخست‌وزیری و محمدرضا کلاهی صمدی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی در آلمان رویت شده‌اند. 

 

آن مقام آگاه گفته بود: «نامبردگان که از اعضا و هواداران فعال گروهک تروریستی منافقین و خط نفوذ فرقه رجوی در نهادهای حیاتی، حساس و مهم جمهوری اسلامی بودند، هنگام خوردن غذا در رستورانی در شهر کلن و هنگام رانندگی در شهر هامبورگ آلمان مشاهده شده‌اند.»

 

وی در ادامه توضیح می‌دهد که «مسعود کشمیری از عوامل نفوذی فرقه رجوی و همچنین جانشین دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و همسر مینو دلنواز از اعضای فعال منافقین بود که با جاسازی بمب در کیف همراه خود و خروج از محل جلسه نخست‌وزیری باعث شهادت محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر جمهوری اسلامی ایران شد.» 

 

این مقام آگاه می‌گوید: «همچنین محمدرضا کلاهی نیز که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا در انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت و پس از مدتی با خط‌دهی گروهک منافقین وارد کمیته انقلاب اسلامی و حزب جمهوری اسلامی شد، عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی در روز هفتم تیرماه سال۱۳۶۰ می‌باشد که این انفجار منجر به شهادت آیت‌الله سیدمحمد ‌حسینی بهشتی و ۷۱ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات دولتی از جمله معاونین وزارتخانه‌ها شد.»

کلید واژه ها: کلاهی انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی ‌7 تیر


نظر شما :