جدیدترین آمار شهدا از انقلاب تاکنون: ۲۲۵ هزار نفر

۱۳ مهر ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۵ کد : ۶۰۳۷ دیگر رسانه‌ها
 معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران جدیدترین آمار مربوط به خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان را اعلام کرد.

 

مهدی ایزدی در گفت‌وگو با ایرنا در این باره گفت: بر اساس جدیدترین آمار، مردم سربلند ایران اسلامی در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، ۲۲۵ هزار و ۵۷۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد: همچنین تعداد کل جانبازان در کشور ۵۷۴ هزار و ۱۰۱ نفر است که ۳۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر معادل ۵۹ درصد جانبازان زیر ۲۵ درصد و ۲۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر معادل ۴۱ درصد نیز جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر هستند.

 

وی ادامه داد: همچنین تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس ۴۳ هزار و ۱۷۳ نفر هستند.

 

ایزدی به آمار خانواده‌های شهدا (در قید حیات) نیز اشاره کرد و افزود: آمار پدران شهدا ۴۹ هزار و ۵۷۲ نفر و مادران شهید نیز ۱۰۶ هزار و ۳۹۱ نفر هستند.

 

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید با اشاره به آمار ۳۹۵ هزار و ۴۵۸ نفری خانواده شهدا (در قید حیات) اضافه کرد: همچنین طبق این آمار ۶۳ هزار و ۲۵ همسر شهید، ۸۸ هزار و ۵۱۷ پسر شهید و ۸۷ هزار و ۹۵۳ فرزند شهید دختر هستند.

 

وی همچنین به آمار شهدا، جانبازان و آزادگان بر حسب دین در استان‌های مختلف کشور نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع ۲۲۵ هزار و ۴۳۷ شهید مسلمان، ۹۰ شهید مسیحی، ۱۱ شهید کلیمی و ۳۲ شهید زرتشتی تقدیم انقلاب شده است.

 

ایزدی همچنین درباره آمار جانبازان بر حسب دین نیز اظهار داشت: در تمام استان‌های کشور ۵۷۳ هزار و ۲۶۹ جانباز مسلمان، ۲۹۵ جانباز مسیحی، ۳۲۸ جانباز کلیمی و ۲۰۹ جانباز زرتشتی وجود دارد.

 

وی اظهار داشت: تعداد آزادگان مسلمان در استان‌های مختلف کشور نیز ۴۳ هزار و ۵۸ نفر، آزادگان مسیحی ۵۸ نفر، آزادگان کلیمی ۳۴ نفر و آزادگان زرتشتی نیز ۲۳ نفر هستند.

کلید واژه ها: شهدا


نظر شما :