زیباکلام: کمک آمریکا به صدام برای حمله به ایران دروغ است

۱۰ آذر ۱۳۹۲ | ۱۴:۳۴ کد : ۳۷۹۵ از دیگر رسانه‌ها
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اذعان به اینکه آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ بر علیه ملت ایران نقش داشته است، گفت: برخی سخنان مانند دستور و کمک آمریکا به صدام برای حمله به ایران دروغ است و حقیقت ندارد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صادق زیباکلام در مناظره با سید حسین علوی روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه با عنوان «ایران و آمریکا، تعامل یا تقابل» در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه جوانان ما با شعار «مرگ بر آمریکا» بزرگ شدند، اظهار کرد: رسانه‌های ایران بر طبل دشمنی با آمریکا می‌کوبند.

 

وی با تصریح بر اینکه آمریکاستیزی جزئی از انقلاب مردم ایران نبود، گفت: تفکر آمریکاستیزی بر گرده انقلاب سوار شده است.

 

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، با اشاره به اینکه در سال‌های نخستین انقلاب تفکرات مارکسیستی نفوذ بسیاری بر نیروهای اسلامگرا داشت، افزود: در بیانیه دانشجویانی که سفارت آمریکا را تسخیر کردند، تفکر مارکسیستی وجود دارد.

 

زیباکلام با اذعان به اینکه آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ بر علیه ملت ایران نقش داشته است، گفت: برخی سخنان مانند دستور و کمک آمریکا به صدام برای حمله به ایران دروغ است و حقیقت ندارد.

 

وی درباره این سخن که آمریکا با حمایت از شاه پس از انقلاب اسلامی به دنبال کودتا در ایران بود، بیان کرد: آمریکا اگر به فکر کودتا در ایران بود در دوران حکومت پهلوی و در زمانی که هنوز رژیم متلاشی نشده بود، این کار را می‌کرد.

 

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، با بیان اینکه اصرار بر آمریکاستیزی برای منافع سیاسی ایران در سال‌های اخیر مفید نبوده است، گفت: طرفداران آمریکاستیزی منافع ملی حاصل از این کار را بیان کنند.

 

زیباکلام، آمریکاستیزی را بزرگترین ضربه به منافع ملی در تاریخ ایران دانست و افزود: در برابر آمریکاستیزی نفعی به ما نرسیده است.

 

وی با بیان اینکه هر چیزی که سبب خیر و صلاح کشور شود و سبب رشد و توسعه اقتصادی را فراهم آورد، جزو منافع ملی است، گفت: از نگاه برخی افراد ایران، کره شمالی، کوبا و زیمباوه تنها کشورهای مستقل در دنیا هستند.

کلید واژه ها: زیباکلام صدام


نظر شما :