دفاع نماینده ولی فقیه از آریوبرزن/ اختلاف در یاسوج بر سر مجسمه سردار تاریخی ایران

۰۹ تیر ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۹ کد : ۹۹۳ از دیگر رسانه‌ها
دفاع نماینده ولی فقیه از آریوبرزن/ اختلاف در یاسوج بر سر مجسمه سردار تاریخی ایران
اعضای شورای شهر یاسوج برای جلوگیری از پایین آوردن مجسمه آریوبرزن با دادستان این شهر دیدار کردند اما به گفته برخی از اعضای این شورا این جلسه نتیجه‌ای در برنداشت و به احتمال زیاد این موضوع به شورای تامین ارجاع می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، دادستان یاسوج هفته گذشته به شهرداری این شهر دستور داد تا مجسمه «آریوبرزن» را از میدانی به همین نام در ورودی شهر یاسوج پایین آورد.

 

رئیس شورای شهر یاسوج در خصوص دیدار اعضای این شورا با دادستان یاسوج گفت: در این جلسه اعضای شورای شهر یاسوج بر ماندن تندیس در این مکان تاکید کردند اما دادستان یاسوج معتقد است که تندیس باید به مکان دیگری منتقل شود.

 

ابراهیم عبدالی افزود: در این جلسه دادستان تاکید داشت که این تندیس به موزه و یا یکی از پارک‌های شهر یاسوج انتقال یابد. وی بیان داشت: با این حال تاکنون اتفاق آرا در شورای شهر برای انتقال این تندیس به نقطه‌ای دیگر ایجاد نشده است.

 

عبدالی عنوان کرد: میدان آریوبرزن سه سال پیش در کمیسیون نامگذاری شهر یاسوج با حضور شهرداری، بنیاد شهید و شورای شهر انجام و مجسمه آریوبرزن نیز پنج ماه پیش توسط شهرداری و بدون اخذ مصوبه شورا در این میدان نصب شد. وی با بیان اینکه شورای شهر تابع قانون و مسائل و شرایط جامعه است، از ارجاع این موضوع برای بررسی بیشتر به شورای تامین استان خبر داد.

 

پیش از این آیت‌الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه و نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با پایین آوردن این مجسمه مخالفت کرده و گفته بود: پاسداشت قهرمانان ملی منافاتی با ارزش‌های اسلامی ندارد و آریوبرزن یک سردار ایرانی ضد ظلم، ضد تجاوز و ضد اشغالگری بوده است و پاسداشت آن هیچ اشکالی ندارد بلکه قدردانی از چهره‌های مثبت و افتخار آفرین وظیفه هر انسان شرافتمندی است.

 

آریوبرزن یکی از سرداران بزرگ تاریخ ایران است که در سال ۳۳۱ پیش از میلاد مسیح در یکی از نقاط کهگیلویه و بویراحمد در برابر یورش اسکندر مقدونی به ایران زمین، دلیرانه از سرزمین خود پاسداری کرد و در این راه جان باخت و نموداری از شجاعت و از جان گذشتگی در راه میهن را برای آیندگان به یادگار گذاشت.


------------------------------

۲ تیر ۱۳۹۰

 انتقاد شدید فرمانده سپاه یاسوج از وضعیت دُم اسب مجسمه آریوبرزن!

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از ترویج مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی گفت: گروه انحرافی و فتنه‌گران دو لبه یک قیچی هستند، این دو گروه دنباله‌رو سازمان منافقین و دشمنان قسم خورده ملت هستند که امروز در صدد حذف ارزش‌های اسلامی در کشور منتسب به شهیدان می‌باشند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، عوض شهابی‌فر در کنگره سرداران و ۶۰۰ شهید شهرستان بویراحمد که در محل گلزار شهدای شهر یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که توطئه فتنه‌گران، منحرفین و استکبار جهانی را خنثی می‌کند خون شهیدان است. فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: ‌ شهیدان ناظر بر همه کار‌ها و اعمال هستند و باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا روح آن‌ها از ما شاد شود.

 

شهابی‌فر افزود: منحرفین امروز به نام مکتب ایرانی با برپا کردن برنامه‌های رقص و مجالس آوازه‌خوانی در صدد حذف مکتب پویای اسلامی و جایگزین کردن مکاتب انحرافی هستند.

 

وی با انتقاد از نصب تندیس آریوبرزن در یکی از میادین یاسوج و حذف نام شهیدان از برخی خیابان‌ها تصریح کرد: امروز دم اسب آریوبرزن را مشرف بر تمثال مبارک شهیدان کرده‌اند که ضروری است دادستان کهگیلویه و بویراحمد دستور تخریب آن را بدهد.

 

وی با انتقاد شدید از برخی از مسئولان استان اظهار داشت: میلیارد‌ها تومان در این استان از گذشته تاکنون برای ساختن طرح‌های مختلف خرج شده در حالیکه یک ریال برای شهیدان و زنده ‌نگه ‌داشتن یاد آن‌ها خرج نمی‌شود که این خود مصیبتی بزرگ است.

 

این فرمانده ارشد سپاه ابراز داشت: تا دست ما به ولایت وصل است شکستی برای انقلاب متصور نمی‌شود و این منحرفینی که به خاطر پست و مسئولیت برای سرنگونی دولت انقلابی به جادو و جنبل متوسل می‌شوند باید بدانند که آرزویشان را به گور خواهند برد. 

کلید واژه ها: آریوبرزن


نظر شما :