یونسی: امام برای داریوش فروهر گز فرستاد

۰۸ خرداد ۱۳۹۰ | ۰۱:۱۰ کد : ۸۴۰ از دیگر رسانه‌ها
وزیر اسبق اطلاعات می‌گوید: امام (س) اجازه نمی‌دانند جفایی نسبت به منتقدین و مخالفین خود صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام علی یونسی در گفت‌وگو با ستاد خبری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی با اشاره به تاکید حضرت امام به وحدت میان نیروهای انقلاب گفت: امام (ره) وحدت را به عنوان یک استراتژی انتخاب کرده بودند زیرا بعضی‌ها ممکن است تا روزی که وحدت به نفعشان است، بگویند وحدت؛ ولی اگر به نفعشان نباشد در پی آن نباشند. ولی امام حقیقتاً راه نجات اسلام را وحدت در مقابل دشمن می‌دانستند و همهٔ فرق و گروه‌های اسلامی را دعوت به وحدت می‌کردند.

 

وی با ذکر مثالی در این خصوص گفت: امام در دفاع از مردم فلسطین بدون توجه به شیعه یا سنی بودن، آن‌ها را موظف به دفاع می‌دانستند و دنیای اسلام را سوار بر یک کشتی قلمداد می‌کردند.

 

وزیر اسبق اطلاعات تاکید کرد: امام (س) وحدت را یک استراتژی مادام‌العمر برای رسیدن ملت‌ها به رشد و تعالی و تنها راه پیروزی بر دشمنان می‌دانستند. امام حتی معتقد بود، اگر دشمنی هم نباشد برای زندگی و صلح هم نیاز به وحدت داریم.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی افراد این اتهام را به امام می‌زنند که برای پیروزی انقلاب از همهٔ گروه‌ها استفاده کردند، خاطرنشان کرد: تمام کسانی که از ماشین انقلاب پیاده شدند، خودشان پیاده شدند و کسی آن‌ها را پیاده نکرد، امام آخرین نفری بود که از آن‌ها می‌بُرید، حتی نسبت به منافقین که از امام درخواست ملاقات کردند، امام گفتند «شما اسلحه را به زمین بگذارید من به دیدار شما می‌آیم.»

 

یونسی با بیان اینکه امام (س) نسبت به همه رئوف و مهربان بودند و حتی مخالفین و منتقدین خودشان را هم دوست داشتند و نمی‌گذاشت که نسبت به آن‌ها جفا شود، به ذکر خاطره‌ای در این باره پرداخت و گفت: از آقای رحمانی شنیدم که روزی یک گز بسیار خوبی از اصفهان برای امام آوردند که امام وقتی دید این گز بسیار خوب است گفت که این را برای آقای داریوش فروهر بفرستید. احمدآقا اول تعجب کردند و خواستند که امام را منصرف کنند ولی امام فرمود ایشان آدم بسیار خوبی است و حتماً سلام مرا برسانید و این گز را به او بدهید و ما بردیم و آقای فروهر گفتند امام حقیقتاً امام است.

 

کلید واژه ها: داریوش فروهر امام خمینی یونسی


نظر شما :