حق‌شناس: شهردار تهران از نامگذاری خیابان بازرگان خودداری می‌کند

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۲ کد : ۸۵۹۲ دیگر رسانه‌ها
حق‌شناس: شهردار تهران از نامگذاری خیابان بازرگان خودداری می‌کند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه بیش از ۹۵ روز از تاریخ ابلاغ مصوبه نامگذاری معبری به نام مهندس بازرگان می‌گذرد و شهردار محترم تهران بدون هیچ دلیل روشنی از اجرای این مصوبه قانونی شورای اسلامی شهر تهران خودداری و به رأی نمایندگان مردم تهران تمکین نمی‌کند.

محمدجواد حق‌شناس در دویست و شصت و ششمین جلسه شورا گفت: هفته‌‌ای که گذشت سالروز درگذشت مهندس مهدی بازرگان بود. کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران در راستای پیشنهاد جناب آقای احمد مسجدجامعی عضو محترم شورای شهر در چنین روزهایی پیشنهاد نامگذاری یکی از گذرهای تهران را به نام ایشان داد. در یکی از نشست‌های تخصصی سال گذشته خود و با بررسی کارشناسانه و از منظر خدماتی که این شخصیت علمی، مذهبی و انقلابی در قامت مسئولیت بهینه‌سازی و تصفیه آب تهران در اوایل دهه ۳۰ به عمل آورده بود، خیابان موسوم به سازمان آب در منطقه ۲ که فراوانی آن در تهران به ۱۳ مورد می‌رسید، را به نام ایشان نامگذاری کرد.

وی افزود: نهایتاً در جلسه مورخ ۲۶ مردادماه در صحن شورا به تصویب رسید و پس از اعتراض «عجیب و غریب» فرماندار تهران که گوشزد کرده بود که نام‌های انتخابی باید به شخصیت‌های شناخته شده علمی و فرهنگی و انقلابی اختصاص یابد به این دلیل با نامگذاری مهندس بازرگان و بانو اعظم طالقانی که از قضا شخصیت‌های علمی، مذهبی و انقلابی و شناخته شده این شهر و میهن بوده‌‌اند و سال‌ها رنج و تحمل زندان را در مبارزه با رژیم استبدادی پهلوی در کارنامه درخشان خود داشته‌‌اند، مخالفت کرد که موضوع با اصرار شورای شهر در هیات حل اختلاف وزارت کشور مطرح شد.

حق‌شناس عنوان کرد: نهایتاً با توجه به نظرات کمیسیون حقوقی و فرهنگی شورا و اصرار و ابرام عموم نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران، به شهردار محترم تهران ابلاغ شد که از تاریخ ابلاغ اواخر مهرماه که بیش از ۹۵ روز از تاریخ آن گذشته است، متاسفانه شهردار محترم تهران بدون هیچ دلیل روشنی از اجرای این مصوبه قانونی شورای اسلامی شهر تهران خودداری و به رأی نمایندگان مردم تهران تمکین نمی‌کند.

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: علیهذا برای چندمین بار این رویه ناپسند و غیرقابل قبول را متذکر شده و اکیداً نسبت به این رویکرد اعتراض خود را اعلام می‌داریم، انتظار دارد در اسرع وقت این مصوبه شورای شهر به اجرا برسد.

منبع: ایسنا

در این باره بخوانید:

خیابان سازمان آب تهران به نام «مهدی بازرگان» تغییر یافت

فرمانداری تهران با نامگذاری خیابانی به نام بازرگان مخالفت کرد

کلید واژه ها: بازرگان خیابان بازرگان شورای شهر تهران محمدجواد حق شناس


نظر شما :