حمایت امام از مجری زن زمان شاه!

۱۳ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۴:۳۸ کد : ۴۱۰۱ از دیگر رسانه‌ها
رئیس صداوسیمای جمهوری اسلامی در دهه ۶۰ خاطره جالبی از حمایت امام راحل از خانم مریم ریاضی - گوینده خبری که از زمان شاه در تلویزیون خبر می‌خواند - نقل کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، محمد هاشمی در همین ارتباط می‌گوید: حضرت امام بسیار ریزبین بودند مثلا موضوع در مورد یکی از گوینده‌های تلویزیون و خبر است. آن موقع مملکت در حال جنگ بود. چند نفر از گوینده‌های خبر مجری‌هایمان خانم بودند. یکی از آن خانم‌های گوینده اخبار، خانم مریم ریاضی بود که قبل از انقلاب هم گوینده اخبار بود. بهترین گوینده زن بوده و خیلی خوب هم خبر می‌خواند.

 

آن موقع جوی در جامعه راه افتاد که به ما خیلی فشار می‌آوردند که تا وقتی که مرد هست، شما چرا گوینده زن را بکار می‌گیرید. گوینده‌ها و مجری‌های شما همه باید مرد باشند. من هم گفتم تا وقتی که زن هست چرا از مرد استفاده کنیم. چون الان کشور در وضعیت جنگ است به مرد‌ها در جبهه نیاز داریم. کارهایی را که زن‌ها می‌توانند انجام بدهند، خب باید بیایند و انجام بدهند. بحث‌های جدی با عده‌ای مقدس‌مآب داشتیم، که کار بالا گرفت. من رفتم خدمت حضرت امام و عرض کردم که ما چنین مسئله‌ای داریم. عده‌ای فشار وارد می‌کنند که مجری زن در تلویزیون نداشته باشید. امام فرمودند شما چه گفتید؟ من هم عرض کردم که چنین جوابی دادم. فرمودند خب ادامه بدهید.

 

معمولاً پیام‌های حضرت امام را مرحوم حاج سید احمد آقا می‌آمدند و می‌خواندند. مناسبتی پیش آمد که حضرت امام می‌خواستند پیام بدهند. احمد آقا با من تماس گرفتند و گفتند که شیفت کاری خانم مریم ریاضی چه زمانی است؟ گفتم برای چه می‌خواهید؟ گفت حضرت امام می‌خواهند بداند. بعد یک روز قبل از اینکه آن مناسبت برسد پیام امام را فرستادند و گفتند که امام فرمودند: بدهید خانم مریم ریاضی پیام را بخواند!

 

ما به خانم ریاضی گفتیم که امام خواستند که شما این پیام را بخوانید. یعنی در برابر آن گروهی که می‌گفتند که چرا زنان می‌آیند در تلویزیون مجری‌ و گوینده خبر می‌شوند و فشار می‌آوردند که زن را از صحنه اجتماع حذف کنند، امام اینگونه برخورد می‌کردند. خبر توسط خانم ریاضی خوانده شد و همه چیز تمام شد. درایت امام اینگونه بود و اینگونه مسائل را حل و فصل می‌کردند.

کلید واژه ها: محمد هاشمی مریم ریاضی صدا و سیما


نظر شما :