فیلم ایرانی برندۀ جایزه فستیوال بین‌المللی شد

۱۵ تیر ۱۳۵۱
۲۹ دی ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۹ کد : ۱۷۲۰ کاغذ اخبار
فیلم ایرانی برندۀ جایزه فستیوال بین‌المللی شد
جایزۀ نقدی فستیوال بین‌المللی فیلم در برلن به «پستچی» ساختۀ داریوش مهرجویی، فیلمساز جوان ایرانی تعلق گرفت.

 

«پستچی» در بخش سینمای جوانِ فستیوال نمایش داده شد و داوران اعلام کردند که فیلم ایرانی از «فرم» بی‌مانند هنری بهره‌ور بوده و بخصوص از نقطه نظر پاسداری از ارزش‌های فرهنگی و سنت‌های ملی کشورهای در حال توسعه حائز ارزش و اهمیت فراوان است. داوران کاتولیک فستیوال برلن نیز فیلم پستچی را مورد تحسین قرار دادند.

 

 

فیلم مبتذل!

 

فیلم «پستچی» ساخته داریوش مهرجویی در شرایطی برنده دو جایزۀ مهم و ارزنده فستیوال جهانی برلن شد که در ایران قبلاً مهر ابتذال خورده بود!

 

مهدی میثاقیه تهیه‌کننده فیلم «پستچی» که بی‌اندازه شادمان می‌نمود، گفت: من به موفقیت «پستچی» در فستیوال جهانی برلن بی‌اندازه امیدوار بودم زیرا داریوش مهرجویی کارگردانی کم‌نظیر و برجسته است و شاید تنها کارگردان ایرانی باشد که با جرأت بتوان از او به عنوان یک فیلمساز جهانی یاد کرد.

 

 

هنرپیشگان فیلم

 

فیلم پستچی یک فیلم سیاه و سفید است که علاوه بر ژاله سام ستارۀ اول فیلم گروه هنرپیشگانی که در واقع عضو تیم مهرجویی هستند، شرکت دارند: عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، رمضانی‌فر، احمدرضا احمدی (شاعر نوپرداز) – بهمن فرسی (نمایشنامه‌نویس) و عصمت صفوی.

 

این فیلم توسط هوشنگ بهارلو فیلمبردار و همکار همیشگی مهرجویی برداشته شده و موزیک آن از هرمز فرهت است. فیلم پستچی که در خارج از فستیوال برلن به نمایش گذارده شد در فستیوال کن نیز با موفقیت‌هایی همراه بود.

 

 

روزنامه اطلاعات

کلید واژه ها: فیلم پستچی سینما مهرجویی


نظر شما :