دادستان یاسوج: سپاه درخواست کرد نمادهای اسلامی جایگزین تندیس آریوبرزن شود

۱۱ تیر ۱۳۹۰ | ۱۸:۲۹ کد : ۱۰۰۴ از دیگر رسانه‌ها
دادستان شهرستان یاسوج با اشاره به اختلاف نظر ایجاد شده بر سر نصب مجسمه‌ای در یکی از میادین شهر گفت: برای جلوگیری از هرگونه درگیری و تنش به شورای شهر و شهرداری دستور کتبی دادیم تا نسبت به برداشتن و جابجایی مجسمه آریوبرزن اقدام کنند.

 

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی‌پور در گفت‌و‌گو با ایسنا ادامه داد: با توجه به درخواست سپاه شهرستان یاسوج از دادستانی و همچنین برای جلوگیری از تنش و درگیری و سوء‌ستفاده‌های احتمالی، دستور دادیم مکان مناسب‌تری برای این مجسمه در نظر گرفته شود.

 

وی افزود: شورای شهر و شهرداری در حال بررسی و ارائه راهکار مناسب برای حل این مشکل هستند. چون این محل قبلاً قرار بود به عنوان میدان سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر باشد و همین امر باعث ایجاد اختلاف شد. لذا برای جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی اقدام قضایی کردیم.

 

موسوی‌پور با بیان اینکه اعلام نیروی سپاه به دادستانی موجب پیگیری این قضیه شده است، افزود: سپاه و نیروهای ارزشی گفتند، سزاوار است که به جای تندیس آریوبرزن که نماد عصر اشکانیان است از نمادهای اسلامی و ارزشی استفاده شود. البته درخواست سپاه هم مبنی بر برداشتن این مجسمه بوده، نه تخریب آن.

 

دادستان یاسوج تاکید کرد: ما به شورای شهر و شهرداری دستور کتبی دادیم که نسبت به برداشتن و جا‌به‌جایی مجسمه آریوبرزن اقدام کنند. شورای شهر و شهرداری هم در حال بررسی این مشکل و اختلاف نظرهای موجود برای ارائه راهکاری مناسب هستند.

 

وی با تاکید مجدد بر اینکه اقدام دادستان از باب پیشگیری از وقوع درگیری و تنش در این شهرستان بوده گفت: شورای شهر گفته است، مصوبه ما مبنی بر نام‌گذاری میدان به نام آریوبرزن بوده نه ساختن تندیس و شهرداری خودش اقدام به ساختن تندیس کرده است.

 

کلید واژه ها: آریوبرزن


نظر شما :