سخنان رحیمی درباره موفقیت‌های دولت هاشمی رفسنجانی

۰۶ دی ۱۳۸۹ | ۱۶:۲۰ کد : ۱۰۷ از دیگر رسانه‌ها

محمدرضا رحیمی که هم اکنون معاون اول رئیس جمهور در دولت دهم است در دوره سوم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم قروه بود.

 

رحیمی در نطق پیش از دستور خود در جلسه 29 آبان 1369 مواردی را مطرح کرد که هم اکنون پس از 20سال خواندنی است.خلاصه اظهارات رحیمی را می‌خوانید:

 

* امروز حکومت اسلامی ایران تنها حکومتی است در جهان که بر اساس وحی و ولایت مطلقه فقیه پایه‌ریزی شده است .ولایت‌فقیه دفینه گرانبهایی است که اساس اسلام و حکومت اسلامی بر آن استوار وبوسیله روح جاودانه قدسی یعنی امام امت بار دیگر بروز و ظهور یافت و بر پایه علم و عدل بنیان گذاشته شد.

 

*اگر در مراتب، اولیا و پیامبران فرقی دارند« تلک الرسل فضلنا بعضهم علی بعض» اما در پذیرش و اطاعت بین خدا و رسول و امام و فقیه فرقی وجود ندارد.

 

*بعد از انقلاب همه یورش‌ها و خصومت‌ها و جنگ تحمیلی و عداوتها و ستیزه‌ها به همین خاطر متوجه انقلاب اسلامی شد یعنی به خاطر حکومت اسلامی که دارای ولایت فقیه است وگرنه مردم ایران قبل از انقلاب هم مسلمان بودند.

 

*جناب آقای هاشمی رفسنجانی در شرایطی تصدی دولت جمهوری اسلامی را به عهده گرفت که دشمن در مرزهای کشور مستقر، اجرای قطعنامه 598 به خاطر خیره سری دشمن معطل،صادرات کشور کاستی، نقدینگی مزمن بسیار، خزانه مملکت تهی، اقتصاد، تک محصولی و دولتی و متمرکز بود.

 

* سیاست درست اقتصادی جناب آقای رفسنجانی موجب شد در طول یکسال بیش از 200میلیارد از نقدینگی مهلک جمع‌آوری و به سمت تولید و تمرکز در بانک‌ها هدایت شود و استقراض از 51% به 28/8% و نرخ رشد تورم از 20% به 8% کاهش پیدا کند. صادرات در بخش معادن و فلزات 164% و در بخش مواد معدنی غیرفلزی 398% افزایش یابد.

 

* دولت آقای هاشمی می‌خواهد با روند صحیح اقتصادی قدرت خرید مردم را بهبود بخشد و کشور را غنی نماید و تا کشور هم غنی نشود عدالت اجتماعی که قبلا شماره آن را داده‌ایم هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد.

 

* آیا بهتر نیست برای درمان اندام بیمار اقتصاد کشور همه دست‌اندرکاران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به یاری شخصیت ممتاز انقلاب و یار دیرین امام و عزیز مقام معظم رهبری یعنی جناب آقای هاشمی بشتابند؟ به مصداق حدیث شریف« العالم بزمانه لا یهجم علیه اللوابس». شخصیتی که آگاه است به زمان و لغزش‌ها علیه او هجوم نمی‌آورد .آیا کند کردن چرخ‌های برنامه پنج ساله که مصوب مجلس شورای اسلامی است و هر چه که خواسته در آن تغییر داده عمل انقلابی و منافع مصالح نظام است؟

 

*دولت در مدت کمتر از یک سال به توفیقات قابل ملاحظه‌ای رسیده و مسلم در سال‌های آتی بر مهار تورم و گرانی فائق خواهد آمد. وزارت خارجه دولت آقای هاشمی با رهنمودهای امام امت و رهبر معظم انقلاب برای اولین بار در یکی دو قرن اخیر بعد از قرارداد ارض روم مذاکرات سیاسی خود را در مورد مرزها مطابق قرارداد 598 به ثمر رساند و پیروزی سیاسی بزرگی را در رابطه با معادلات مرزی بدست آورد. در دولت آقای هاشمی قرارداد 1975 تثبیت شد و آزادگان به میهن اسلامی بازگشتند و این از برجسته‌ترین فرازهای تاریخی سیاست خارجی ما به شمار می‌رود.

 

منبع: خبرآنلاین


کلید واژه ها: رحیمی هاشمی رفسنجانی


نظر شما :