تحریف آشکار تاریخ توسط احمدی‌نژاد: ‌در اندلس تمدن اسلامی برپا نشده بود!

۱۶ مهر ۱۳۹۰ | ۱۹:۱۵ کد : ۱۳۸۱ از دیگر رسانه‌ها
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به استان همدان، دور چهارم سفرهای استانی هیات دولت به استان همدان با حاشیه‌هایی همراه بود که به برخی از آنها اشاره می‌شود. در جلسه دیدار احمدی‌نژاد با علما و روحانیون استان، خبرنگاران از حضور در این جلسه بنا به دلایلی بازماندند.

 

احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از ایثارگران، مدیران و منتخبان استان همدان به حضور مسلمانان در آندلس اشاره کرد و افزود: من از علما عذر می‌خواهم چون من اعتقاد ندارم که در آندلس تمدن اسلامی برپا شده است، زیرا اگر تمدن اسلامی برپا شده بود دیگر این تمدن از بین نمی‌رفت. مگر می‌شود کسی طعم واقعی تمدن اسلامی را با روح خود بچشد سپس سراغ چیزهای دیگر برود.

 

زمانی که احمدی‌نژاد در این جلسه در خصوص بسترسازی برای جذب گردشگر از کشورهای دیگر سخن می‌گفت، یکی از حضار از جای خود برخواست و با صدای بلند خطاب به رییس‌جمهور گفت: آقای رییس‌جمهور این کار یک عیبی دارد و عیبش این است که هر خارجی که می‌آید بی‌حجاب است. سپس احمدی‌نژاد به وی گفت: شما که بلد هستید آنها را محجبه کنید. بی‌حجاب می‌آیند، باید با حجاب برگردند.

 

با توجه به ادعای احمدی‌نژاد درباره عدم ورود اسلام به اندلس، ‌بی‌مناسبت نیست فرازهایی از سخنان رهبری درباره اندلس و نیز بخشی از مقاله منتشر شده در پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب را مرور کنیم:

 

سیاست امروز، سیاست اندلسی کردن ایران است! موضوعی که من با شما در میان می‌گذارم شکل موعظه ندارد؛ بلکه موضوعی اساسی است که با بهترین عناصر یک ملت - که شما جوانان باشید - در میان گذاشته می‌شود. فقط شما مخاطب من نیستید؛ این سخن را جوانان سراسر کشور هم خواهند شنید. نسل جوان کشور که بیش از نیمی از ملت و جمعیت کشور است، باید بداند در مقابل آرزوهای بزرگ، آرمان‌های بلند و هدف‌های مقدس و قابل قبول و موجه او چه موانعی وجود دارد. روزگاری مسلمانان در جنوب اروپا و در اسپانیا تا جنوب فرانسه، کشوری اسلامی به وجود آوردند. این کشور مهد تمدن شد و علم در اروپا از‌‌ همان تمدن اندلسیِ قرون اولیه‌ اسلام شکوفا گردید. شکوفایی علم در آن سرزمین، داستان‌هایی دارد و خود غربی‌ها نیز به آن معترفند. البته اکنون سعی می‌کنند این ورق را از تاریخ علم حذف و نام مسلمانان را به کلی پاک کنند؛ اما خود آنها، این تاریخ را ثبت کرده‌اند و البته در تواریخ ما هم ثبت شده است.

 

اروپایی‌ها وقتی خواستند اندلس را از مسلمانان پس بگیرند، اقدامی بلندمدت کردند. آن روز صهیونیست‌ها نبودند؛ اما دشمنان اسلام و مراکز سیاسی، علیه اسلام فعال بودند. آنها به فاسد کردن جوانان پرداختند و در این راستا انگیزه‌های مختلف مسیحی، مذهبی یا سیاسی داشتند. یکی از کار‌ها این بود که تاکستان‌هایی را وقف کردند تا شراب آنها را به طور مجانی در اختیار جوانان قرار دهند! جوانان را به سمت زنان و دختران خود سوق دادند تا آنها را به شهوات آلوده کنند!

 

شما به کتاب پیر روسو - «تاریخ علوم» - نگاه کنید؛ آنجا می‌گوید: چهار پنج قرن قبل تاجری در یکی از کشورهای اروپایی به استادی مراجعه می‌کند و می‌گوید، می‌خواهم فرزندم درس بخواند؛ او را به کدام مدرسه بفرستم؟ استاد در جواب می‌‏گوید اگر به همین چهار عمل اصلی - جمع و ضرب و تفریق و تقسیم- قانع هستی، می‌توانی او را به هر کدام از مدارس کشور ما یا دیگر کشورهای اروپایی بفرستی؛ اما اگر بالا‌تر از آن را لازم داری، باید او را به کشور اندلس یا به مناطق مسلمان‏‌نشین بفرستی. این را پیر روسو می‌‏نویسد؛ این حرف من نیست. جنگ‌های صلیبی به آنها کمک کرد تا از ما بیاموزند. هجرت دانشمندان آنها به این مناطق، کمک کرد تا از ما بیاموزند. هجرت دانشمندان ما به مناطق آنها و منتقل شدن کتاب‌های ما به آنها، کمک کرد تا از ما بیاموزند. یک روز آنها از ما یاد گرفتند و شاگرد ما بودند، بعد شدند استاد ما؛ الان هم ما از آنها یاد می‌‏گیریم و شاگرد آنها می‌‏شویم و بعد می‌شویم استاد آنها.

 

تهاجم فرهنگی، مثل خود کار فرهنگی، اقدامِ آرام و بی سر و صدایی است. یکی از راه‌های تهاجم فرهنگی، این بوده است که سعی کنند جوانان مؤمن را از پایبندی‌های متعصبانه به ایمان، که‌‌ همان عواملی است که یک تمدن را نگه می‏دارد، منصرف کنند.‌‌ همان کاری را که در اندلس، در قرن‌های گذشته کردند. یعنی جوانان را در عالم، به فساد و شهوت‌رانی و می‌گساری و این چیز‌ها مشغول کردند. این کار، حالا هم انجام می‏گیرد.

 

(مقاله):

 

تاریخ اسلام شاهد چند مرحله توسعه به سمت غرب بوده است. قرن‌های اولیه هجرت، جنگ‌های صلیبی، توسعه امپراتوری عثمانی و دهه‌های اخیر شاهد چند مرحله متمایز از گسترش اسلام بوده است. گسترش اسلام در قرن‌های اولیه هجرت (قرن هشتم میلادی)، (از ایتالیا و فرانسه گرفته تا اسپانیا)، نوعی هراس از مسلمانان و اسلام در جهان مسیحیت به وجود آورد. حضور مسلمانان در اسپانیا (آندلس) هشت قرن به طول انجامید. در قرون یازده تا سیزده میلادی، اعلان جهاد علیه مسلمانان در طول جنگ‌های صلیبی، برخورد با اسلام و مسلمانان را ابعاد جدیدی بخشید. تسلط مسلمانان عثمانی بر بیزانس پایتخت روم شرقی در قرن ۱۵ میلادی و تحت کنترل درآوردن بخش‌های گسترده‌ای از اروپا (که تا محاصره وین پایتخت اتریش هم پیش رفت) مسیحیان ارتدکس را در مناطق گسترده‌ای تحت کنترل مسلمانان قرار داد و قلمرو مسیحیت کاتولیک را هم مرز با مسلمانان ساخت....

 

این هم سخن شهید مطهری درباره حضور اسلام در اندلس:

 

نقشه‌ای که مسیحیان برای تصرف اندلس و بیرون کشیدن آن از دست مسلمانان کشیدند این بود که به صورت دوستی و خدمت، وسایل عیاشی برای آنها فراهم کردند؛ باغ‌ها و بوستان‌ها، وقف ساختن شراب شد. دختران زیبا و بی‌حجاب در خیابان‌ها به عشق و عاشق‌سازی پرداختند. سرگرمی‌های شهوانی از هر جهت فراهم شد و روح ایمان و جوانمردی مرد. پس از این جریان بود که توانستند مسلمانان را بی‌درنگ از دم تیغ بگذرانند.

                             

 

منبع: عصر ایران

کلید واژه ها: احمدی نژاد اندلس


نظر شما :