انتقاد مدیرکل میراث فرهنگی تهران از عدم همکاری متولیان قبرستان‌های ظهیرالدوله، ارامنه و ابن‌بابویه

۰۷ آبان ۱۳۹۰ | ۲۳:۴۰ کد : ۱۴۶۰ از دیگر رسانه‌ها
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران گفت: متولیان قبرستان‌های ظهیرالدوله و ملک‌المتکلمین برای سامان‌دهی این مکان‌های تاریخی با ادارهٔ میراث فرهنگی همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهند.

 

محمدابراهیم لاریجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، ادامه داد: قبرستان‌های تاریخی تهران مانند ارامنه‌، ظهیرالدوله‌، ملک‌المتکلمین و ابن‌بابویه عمدتا در اختیار متولیانی از دیگر سازمان‌ها هستند که بیشتر این متولیان متأسفانه اجازهٔ ورود‌، سامان‌دهی و مرمت این قبرستان‌ها را به کار‌شناسان میراث فرهنگی نمی‌دهند.

 

او بیان کرد:‌ تاکنون حتی برخی کار‌شناسان را به‌عنوان بازدیدکننده به این قبرستان‌ها فرستاده‌ایم، ولی باز هم همکاری چندانی با ما نداشته‌اند. این همکاری نکردن با میراث فرهنگی برای ما به‌صورت مشکل و معضل درآمده است.

 

وی تأکید کرد:‌ اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران آمادهٔ مستندسازی قبرستان ظهیرالدوله در دربند است‌، حتی اعتبار آن نیز برای امسال فراهم است تا بتوانیم عملیات فرابخشی و سامان‌دهی این قبرستان را انجام دهیم.

 

لاریجانی افزود: ‌براساس گفته‌ها و شنیده‌ها، تعدادی از سنگ قبرهای این قبرستان تاریخی شکسته است و برای سامان‌دهی به یک عملیات اضطراری نیاز دارد؛ ولی متأسفانه متولیان این قبرستان با ادارهٔ میراث فرهنگی همکاری ندارند، در حالی که این کار به همکاری و تعامل متولیان با میراث فرهنگی نیاز دارد.

کلید واژه ها: ابن‌ بابویه ظهیرالدوله


نظر شما :