خاطره مقام معظم رهبری از تسخیر سفارت آمریکا: می‌دانستم بچه‌ها از دیدن قیافه قطب‌زاده بدشان می‌آید

۱۳ آبان ۱۳۹۰ | ۲۲:۱۷ کد : ۱۴۸۴ از دیگر رسانه‌ها
مقام معظم رهبری در خصوص تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام خاطره‌ای نقل کرده‌اند که در نوع خود جالب و خواندنی است.

 

معظم له فرمودند: به طور کلی در شورای انقلاب دو گرایش وجود داشت؛ یکی گرایش مخالف با این جمع دانشجویان پیرو خط امام و دیگر گرایش موافق با این‌ها، که گرایش موافق با این جمع ما‌ها بودیم؛ یعنی روحانیون شورای انقلاب و بعضی از غیر روحانیون و مخالفین عمده بنی‌صدر و بازرگان و قطب‌زاده بودند. قطب‌زاده هم که وزیر خارجه بود با این جریان موافقت نمی‌کرد؛ لذا دایماً سعی می‌کردند این بچه‌ها را کمونیست و وابسته به حزب توده معرفی کنند. من چون این‌ها را می‌شناختم از بچه‌ها دفاع شدید کردم و می‌گفتم این‌ها بچه‌های مسلمانی هستند. تا اینکه قرار شد شورای انقلاب نماینده‌ای بفرستد بین دانشجویان تا هم مسائل دانشجویان را برای ما مطرح کند و هم مسائل ما را برای دانشجویان بیان دارد، که قطب‌زاده داوطلب شد و گفت: من می‌روم، ولی من مخالف بودم، زیرا می‌دانستم بچه‌ها از دیدن قیافه قطب‌زاده بدشان می‌آید.

 

در عین حال، چون دیدم آن طرفی‌ها روی قطب‌زاده تکیه کردند، نخواستم‌ مخالفت خودم را ابراز کنم و گفتم، حالا برو ببینیم چه می‌شود، که همانطور هم شد و قطب‌زاده برای اولین بار که رفت، اصلاً نتوانست‌ با آن‌ها ملاقات کند؛ زیرا بچه‌ها به او اعتنا نکرده بودند و ظاهرا بار دوم هم این اتفاق افتاد و منجر شد به اینکه دیگر قطب‌زاده نرود. لذا خود دانشجویان پیشنهاد کردند آن فرد من باشم، و لذا من رفتم با یکایک این‌ها از نزدیک همراه با خبرنگاران خارجی ملاقات کردم. امام گفتند: این انقلاب بزرگتر از انقلاب اول بود.

 

 

منبع: فرهنگ آشتی آنلاین

کلید واژه ها: سفارت آمریکا آیت الله خامنه ای قطب زاده


نظر شما :