زیباکلام: فقط مشایی و احمدی‌نژاد به خانم فاطمی گفتند ابولی خرت به چنده؟

۱۹ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۹ کد : ۱۵۱۰ از دیگر رسانه‌ها
صادق زیباکلام با تاکید بر اینکه نمی‌دانم با چه قصد و نیتی دولتی‌ها خانم دکتر فاطمی را تکریم کردند، گفت: مهندس مشایی و احمدی‌نژاد تنها کسانی بودند که بعد از نیم قرن به همسر دکتر شهید فاطمی گفتند ابولی خرت به چنده.

 

صادق زیباکلام سیاستمدار صادقی است. مخالفین وی اگر چه با عقاید و دیدگاه‌های سیاسی وی مخالف هستند اما معتقدند که وی فرد صادقی است و رک حرف می‌زند و هر دیدگاهی هم داشته باشد و به هر گرایش سیاسی هم نزدیک باشد، به اصل نظام پایبند است و حاضر نیست حرفی بزند و چیزی بنویسد اصل و اساس مردم‌سالاری دینی و انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرد. شاید هم به همین دلیل است که برخی او را نفوذی نظام در میان اپوزیسیون می‌دانند. خودش این طور به خبرنگار جهان می‌گوید: «آقای حجت‌الاسلام ذوالنور حفظه‌الله و قاسم روانبخش همواره گفتند که ایشان یعنی من اصولگراست و نفوذی ماست در میان اصلاح‌طلبان. برای اینکه اصلاح‌طلبان را خراب می‌کند.» البته وقتی از او سوال می‌شود که حالا نظر خودتان در این باره چیست پاسخ جالبی می‌دهد: «الله‌اعلم به حقایق‌الامور.» وی البته این را هم گفت که برخی اصلاح‌طلبان حاضر نیستند سر به تن او باشد.

 

چندی پیش در خبر‌ها آمده بود که صادق زیباکلام برای آزادی خانم دکتر فاطمی که به دلیل برخی اتهامات اقتصادی و سیاسی مدتی بازداشت بوده است، تلاش‌های زیادی کرده است. از ارتباطش با خانم دکتر فاطمی پرسیدیم که تاکید داشت این ارتباط غیرسیاسی است: «خانم مرحوم شهید دکتر فاطمی را من به اندازه تخم‌های چشمم دوست دارم و به او احترام می‌گذارم ولی اولین اشکال شما این است که ایشان فکر سیاسی ندارد. پذیرش این حرف خیلی سخت است ولی باور کنید که ایشان نمی‌داند که سیاست را به «صاد» می‌نویسند یا «سه سه نقطه». حالا اینکه شما چطور می‌گویید که ایشان افکار سیاسی دارد که یکی با اوست و دیگری نیست را من نمی‌فهمم.»

 

البته سوال ما اصلاً ارتباطی به سیاسی بودن یا نبودن این ارتباط نداشت و بیشتر بر این تاکید داشت که چرا شما تلاش کردید برای آزادی خانم دکتر فاطمی این و آن را ببینید که البته این خبر را تایید کرد: «من برای آزادی خانم دکتر فاطمی نامه‌ها نوشتم و با برخی دیدار کردم و گفتم که ایشان بی‌گناه است.» زیباکلام برای پاسخ به این سوال که در این رابطه به چه کسانی نامه نوشتید و چه کسانی را دیدید تنها به همین جمله اکتفا کرد که «محرمانه است و نمی‌توان گفت.»

 

او البته دل پری هم از مسوولان سیاسی سال‌های گذشته داشت و می‌گفت که حدود نیم قرن از ترور دکتر فاطمی گذشت اما هیچکس حاضر نشد همسر وی را تکریم کنند جز مشایی و احمدی‌نژاد: «علت نزدیکی خانم دکتر فاطمی با آقای احمدی‌نژاد و رحیم مشایی فقط و فقط مسائل عاطفی بود برای اینکه از سال ۱۳۳۳ که همسر ایشان دکتر فاطمی را تیرباران کردند تا سال ۱۳۸۶ حدود نیم قرن می‌گذرد و تنها کسانی که به او گفتند ابولی خرت به چنده و تو چه کسی هستی فقط به فقط احمدی‌نژاد و مشایی بود. نه جبهه ملی‌چی‌ها و نه مرحوم مصدق و نه نهضت آزادی‌چی‌ها و نه دکتر کریم سنجابی و نه مهندس مهدی بازرگان و نه مهندس موسوی و نه اکبر هاشمی‌رفسنجانی و نه محمد خاتمی هیچکس به او نگفت که تو هم هستی. تنها کسانی که گفتند ما به همسر شما افتخار می‌کنیم و تو را تعظیم و تکریم می‌کنیم احمدی‌نژاد و رحیم مشایی بودند.»

 

صادق زیباکلام اخیراً به طرفداری از اسفندیار رحیم‌مشایی شهرت یافته است. پرسیدیم شما را چه به جریان انحرافی که پاسخ جالبی شنیدیم: «من اساساً نمی‌توانم هیچ جور با رحیم‌مشایی تناسب فکری برقرار کنم. من این را در مناظره‌ای که با آقای حسین الله‌کرم در دانشگاه قزوین داشتم هم گفتم که من یک تار موی محمد ابن‌عبدالله را به صد تا کوروش و داریوش و خشایارشاه نمی‌دهم. بنابراین هیچ نسبتی بین ما نمی‌تواند بوجود بیاید.»

 

البته معتقد است که این ادعا که زیباکلام به مشایی نزدیک شده به دلیل این است که مشایی را تنها کسی می‌داند که معترضان بعد از انتخابات را فتنه‌گر نخوانده است: «ببینید من ندیدم که مشایی بعد از انتخابات به طرفداران و معترضان و همراهان آقای موسوی توهین کند. بگوید اینها فتنه‌گرند و نوکر آمریکا هستند. اینها مزدور انگلیس‌اند. اینو من ندیدم بگویند.

 

وی البته احمدی‌نژاد را متفاوت از مشایی می‌داند و می‌گوید که «اما احمدی‌نژاد‌ همان روز اول به اینها گفت خس و خاشاک. «با این حال سکوت رییس‌جمهور درباره فتنه‌گران را اینطور توضیح می‌دهد: «اگر اقای احمدی‌نژاد بعد از تعبیر خس و خاشاک دیگر به معترضین توهین نکرد به خاطر نصیحت‌های آقای مشایی بوده است. «

 

 

منبع: جهان نیوز

کلید واژه ها: زیباکلام پریوش سطوتی حسین فاطمی


نظر شما :