جسد مشاور دفاع ملی ریگان در زباله‌ها پیدا شد

۱۵ دی ۱۳۸۹ | ۱۵:۵۵ کد : ۱۵۵ تاریخ جهان
جسد مشاور دفاع ملی ریگان در زباله‌ها پیدا شد

تاریخ ایرانی: جنازه "جان ویلر سوم"، مشاور دفاع ملی دولت رونالد ریگان (رییس جمهور وقت آمریکا) روز گذشته در یک مخزن زباله در شهر "ویلمینگتن" ایالت دلاویر( شمال شرقی آمریکا) ایالات متحده پیدا شد.

 

به گزارش واشنگتن‌پست، مقامات امنیتی ایالت دلاویر اعلام کرده‌اند که جان ویلر ابتدا به قتل رسیده است و بعد جسد وی را درون مخزن زباله انداخته‌اند. یکی از افسران سابق ارتش آمریکا پس از اعلام خبر پیدا شدن جنازه ویلر خبر داده است که او را در 28 دسامبر در ایستگاه قطار واشنگتن- دلاویر دیده است.

 

مقامات پلیس ایالات متحده می‌گویند که این فرمانده ارشد آمریکایی تا 24 ساعت پیش از آنکه جنازه وی پیدا شود نیز دیده شده است. پلیس آمریکا می‌‌گوید که ویلر در ساعت 3:30 بعد از ظهر در نزدیکی هتل "دوپنت"، چند بلوک آن سوتر  از دفتر "بایارد مارین"، وکیل دارایی خانوادگی او و همسرش دیده شده است. وکیل خانوادگی ویلر در واکنش به خبر مرگ موکل خود گفت: ویلر کسی نبود که انتظار داشته باشیم جسد وی را در مخزن زباله پیدا کنیم.

 

جان ویلر 66 ساله از جمله فرماندهان آمریکایی است که در دوران ریاست‌جمهوری سه رییس‌جمهور ایالات متحده برای مقامات کاخ سفید خدمت کرده است. او که در وزارت دفاع در دوره ریگان فعالیت می‌کرد بعد‌ها مشاور ویژه نیروی هوایی جورج دبلیو بوش، رییس جمهور پیشین ایالات متحده شد.

 

ویلر در سال 1970 از ارتش آمریکا خارج شده بود و در ایالت دلاویر آمریکا زندگی می‌کرد. جان ویلر در دوران جنگ ویتنام، فرمانده نیروی هوایی ارتش آمریکا بود. او بعدها به‌عنوان نخستین رییس "صندوق یادبود سربازان جنگ ویتنام" مشغول بکار شد.

 

"جان اسکراگز"، بنیانگذار صندوق یادبود سربازان جنگ ویتنام می‌گوید: در اینکه جان ویلر چگونه خود را وقف مردم کرده و به آنها خدمت می‌کرد، هیچ شکی وجود ندارد. همه به او افتخار می کردند.

 

مقامات آمریکایی هنوز هیچ‌گونه اظهار‌نظری در مورد تحقیقات پیرامون قتل ویلر نکرده‌اند.

 


کلید واژه ها: دولت ریگان


نظر شما :