کرباسچی: شریعتی بخش عظیمی از حافظه تاریخی انقلاب را با خود برد

۰۵ آذر ۱۳۹۰ | ۱۹:۴۰ کد : ۱۵۶۰ از دیگر رسانه‌ها
پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین شریعتی، از اعضای دفتر امام خمینی با حضور سیدحسن خمینی و جمع کثیری از چهره‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اعضای بیت امام و خانواده آن مرحوم، از حسینیه جماران تشییع شد.

 

نماینده حضرت امام خمینی (س) در ژاندارمری دوران جنگ و همچنین شهردار پیشین تهران، در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران ضمن تسلیت درباره ابعاد شخصیتی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شریعتی گفت: باید در موقعیت مناسبی راجع به ابعاد مبارزاتی و شخصیتی مرحوم شریعتی صحبت کرد ایشان انسان بسیار وارسته‌ای بودند و صحبت از زندگی ایشان داستان طولانی دارد و در این فرصت کم نمی‌توان به آن پرداخت.

 

وی در ادامه این گفت‌و‌گو افزود: مرحوم شریعتی علی‌‌رغم لجن‌پراکنی از سوی کسانی که هیچ سابقه‌ای در انقلاب و حتی بعد از انقلاب نداشته و حتی از ابعاد شخصیتی افراد انقلاب هیچ شناختی ندارند، جزء کسانی بود که خالصانه سال‌های زندگی خود را هم قبل از انقلاب و هم بعد از آن در خدمت امام (س) بودند و زندگی خود را صرف مبارزه کردند.

 

کرباسچی گفت: ایشان چه سال‌های که در نجف بودند و چه سال‌های که در قم طلبگی را آغاز کردند برای همه شخصیت‌های انقلابی و حتی شخصیت‌های ملی، انسان شناخته شده‌ای بودند و مهم‌ترین ویژگی شخصیتی وی به نظر بنده خلوص ایشان بود.

 

کرباسچی با بیان اینکه مرحوم شریعتی در مبارزه برای خدا کار می‌کرد، ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین شریعتی قبل از انقلاب و بعد از آن نه جایی پست و سمتی داشتند و نه حتی ریالی حقوق دولتی دریافت می‌کردند.

 

وی افزود: اگر از سراسر کشور بپرسید یک نفر را پیدا نخواهید کرد که مدعی شود ایشان حتی ریالی از بیت‌المال یا از حقوق رسمی استفاده کرده باشند و با‌‌ همان مشی طلبگی و روحانیت و علمی که داشتند در خدمت امام خمینی بودند و اغلب شخصیت‌های مبارز ایشان را می‌شناختند حتی انقلابیون خارج از کشور نیز با ابعاد مبارزاتی مرحوم شریعتی آشنا بودند.

 

کرباسچی در پایان گفت: ایشان بخش عظیمی از حافظه تاریخی و کشور و انقلاب را با خود برد. رحلت ایشان ضایعه‌ای است برای همه کسانی که به کشور علاقمند هستند.

کلید واژه ها: کرباسچی


نظر شما :