از هفته آینده گرانفروشان را شلاق خواهند زد

۱۲ اردیبهشت ۱۳۳۵
۰۴ اسفند ۱۳۹۰ | ۲۲:۳۱ کد : ۱۸۶۶ کاغذ اخبار
از هفته آینده گرانفروشان را شلاق خواهند زد
مبارزه با گرانفروشی تحت نظر آقای وزیر کشور همچنان ادامه دارد و همه روزه اکیپ‌های مبارزه به اتفاق مامورین شهرداری و آگاهی و دانشجویان دانشکده شهربانی و فرمانداری نظامی بوسیله جیپ‌هایی که در اختیار دارند به نقاط مختلف شهر می‌روند و فروش اجناس را کنترل می‌نمایند و چنانچه تخلفی مشاهده کنند به وسیله دستگاه بی‌سیم کولی که در اختیار دارند جریان را به مراکز اصلی که در اتاق آقای وزیر کشور و اتاق شهردار تهران و اداره غله و نان و اداره سرکلانتری نصب می‌باشد گزارش می‌دهند و بلافاصله دادگاه سیار به محل رفته و گرانفروش را فی‌المجلس جریمه می‌کند. مبارزه با گرانفروشی در این هفته به طور آزمایشی و با همکاری نمایندگان اصناف صورت می‌گیرد و طبق برنامه این اقدام از هفته آینده وارد مرحله شدت خواهد شد و متخلفین را در صورت اثبات جرم در انظار عمومی شلاق خواهند زد و در مرحله سوم مغازه آن‌ها تعطیل و به یکی از نقاط بدآب و هوا تبعید خواهند شد.

 

 

تشکیل هیئت منصفه

 

به منظور همکاری اصناف تهران با دولت در امر مبارزه با گرانفروشی طبق تقاضای اداره کل خواربار و اصناف از دو روز قبل تاکنون هیئتی بنام «هیئت منصفه» با شرکت نمایندگان اصناف لبنیات‌فروش، گوشت فروش، خواربارفروش و شیرینی‌فروش و یک نفر دیگر از طرف شورایعالی اصناف در شهرداری تهران تشکیل شد. تشکیل هیئت مزبور بدین جهت است که کسبه متخلف و گرانفروش را مامورین دولت جلب نموده و در حضور این هیئت محاکمه و جریمه می‌نمایند تا جریمه کسبه با نظر خود کسبه باشد.

 

 

آزادی حمل خواربار

 

پیرو دستوری که از طرف اداره امور شهرداری‌ها به شهرداری‌های کشور صادر شد و اخذ عوارض از خواربار لغو گردید امروز کسب اطلاع شد که اداره امور شهرداری‌ها بار دیگر به شهرداری‌ها دستور داد که از حمل کلیه مواد غذایی و خواربار جلوگیری ننمایند و هر شخصی می‌تواند هر نوع مواد غذایی را بدون پرداخت عوارض شهرستان‌ها حمل نمایند. این دستور بدین جهت است که کمکی به تنزل نرخ ارزاق عمومی شده باشد.

 

 

روزنامه اطلاعات

کلید واژه ها: گرانفروشی


نظر شما :