تجلیل مشایی از امیرکبیر

۲۱ دی ۱۳۸۹ | ۱۳:۴۶ کد : ۱۸۸ از دیگر رسانه‌ها
تجلیل مشایی از امیرکبیر

اسفندیار رحیم مشایی با اشاره به بررسی موضوع نشان لیاقت امیرکبیر در کمیسیون فرهنگی دولت از اعطای نشان درجه اول لیاقت و مدیریت همراه با 100 سکه طلا به مدیران دولتی خبرداد.

 

به گزارش فارس، رحیم مشایی عصر روز گذشته در مراسم بزرگداشت امیرکبیر در محل کاخ موزه گلستان اظهار داشت: سه سال پیش در مراسم دویستمین سالگرد تولد امیرکبیر به رئیس جمهور کشورمان پیشنهاد دادم تا نشان مدیریت و لیاقت به نام امیرکبیر طراحی شود که در آن زمان تنها پیشنهادی بود که مورد موافقت رئیس جمهور قرار گرفت و بنده تنها یک پیشنهاد دهنده بودم.

 

وی در ادامه افزود: این موضوع را در کمیسیون فرهنگی دولت که کمیسیون‌ نشان‌های دولتی نیز محسوب می‌شود در دست بررسی داریم که نشان درجه اول لیاقت و مدیریت با سیمای امیرکبیر همراه با 100 سکه طلا به مدیران لایق دولتی اعطا شود.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: امروز تکریم از مقام امیرکبیر در واقع پاسداشت تمام ارزش‌های الهی است و هیچ کس در ذکر امیرکبیر بر قدر و منزلت وی اضافه نمی‌کند بلکه همه ما در این تلاش خجسته و مبارک بر منزلت خودمان اضافه می‌کنیم.

 

مشایی ادامه داد درخشش و تلالو حقیقت انسان است که همه غیر انسان‌ها برای فراهم آوردن شکوفایی ظرفیت‌هایش خلق شده‌اند

 

وی در ادامه با بیان اینکه امروز همه ملت ایران قدرشناس امیرکبیر و ارزش‌گذار وی هستند گفت: من بعید می‌دانم که کسی ایرانی باشد اما از شنیدن نام امیرکبیر جلوه انسانی را در عمق وجودش احساس نکند، این همان حقیقت حیات است.

 

 

* مردان و زنان بزرگ مثل بقیه طلوع می‌کنند اما مثل بقیه غروب نمی‌کنند

 

رئیس دفتر رئیس جمهور تأکید کرد: مردان و زنان بزرگ مثل بقیه انسان‌ها طلوع می‌کنند اما مثل بقیه غروب نمی‌کنند، روز حیات انسان‌های بزرگ در تاریخ جاودانه است، انسان اگر انسان است فنا ندارد از بین نمی‌رود ظاهرا می‌میرد اما مرگ او هم حیات است.

 

مشایی ادامه داد: شاید اگر گوهری باشد که امکان شناخت قدرش نباشد آن گوهر در ماندن خسارت می‌بیند خسارتش در این است که دست به دست ارزان بچرخد، این تحقیر است، گوهری که منزلتش آشکار نباشد همان بهتر که نباشد. اما چقدر خوب است گوهر، گوهری کند، در این صورت خورشید است بر پهنه آسمان و جایی برای ظلمت نمی گذارد، جایی برای نفرت نمی‌گذارد.

 

 

* امروز دل هر ایرانی خانه امیرکبیر است

 

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه این مجلس به نمایندگی از ملتی است که ارزش‌گذار امیرکبیر است گفت: امیرکبیر غروب ندارد، امروز دل هر ایرانی خانه امیرکبیر است برخی‌ها که تاریخ را نمی‌دانند گمان می‌برند که امیرکبیر 100 سالی در این سرزمین حاکم بوده است در حالیکه تنها 3 سال و چند ماه این فرصت را پیدا کرد که در زمان مسئولیتش رسم خدمت را تعلیم دهد.

 

 

* امیرکبیر رسم مدیریت ایرانی را عرضه کرد

 

مشایی تصریح کرد: امیرکبیر توانست رسم مدیریت ایرانی را عرضه کند و دریافت بلند خود از اسلام انقلابی را نشان دهد، علم، حکمت، شجاعت و قاطعیت را یکجا عرضه کند و نمایش دهد.

 

وی ادامه داد: حسرت ما از اینجاست که در صدف جان این ملت مرواریدهای فراوانی بودند که یا هرگز راه به عرصه تلألو نیافته‌اند و اگر فرصتی هم یافته‌اند محدود بوده است.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: انسان به دنیا آمده است که بزرگ باشد برای امیرکبیر بودن باید آسمانی صاف و خاکی پاک داشت، جوانمردان تنها تهی‌دست نیستند جوانمردان پردستانند که دست، تهی می کنند، لازمه رعنا بودن قامت خالی بودن دستان است.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: افسوس این ملت این است که فرصت‌های شکوفایی‌اش کم است.

 

 

* شیطان در سرزمین ایران از صدها سال پیش خیمه زده است

 

مشایی گفت: اذعان دارم که شیطان در سرزمین ایران از صدها سال پیش خیمه زده است، شیطان خصم کینه‌توز ملت ایران است چون ملت ایران در تاریخ نشان داده است که همیشه نگاهش به نور بوده است، همیشه به دنبال عدالت بوده است

 

وی افزود: روح انقلابی ملت ما اصالتش را در کینه نسبت به ستم و ستمگران از مکتب عشق‌اش می‌گیرد، ایرانیان اگر به نقصان عمل کرده‌اند این عیب و نقص است که باید کوشید آن را رفع کرد.

 

 

* فقط آدمیان فقیر، حسود هستند

 

وی تأکید کرد: ما برای اثبات خودمان نه بد دیگران را می‌گوییم و نه بد دیگران را می‌خواهیم زیرا خواستن بد دیگران نشانه ضعف و سستی است و فقط آدمیان فقیر، حسود هستند.

 

وی ادامه داد: گمان نبرید کسانی را می‌شناسید که دارا هستند و حسودند چون در دارایی جای حسد نیست.

 

 

* موسیقی که انسان را کوچک کند گناه است

 

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه همه جا گناه است گفت: همه جا گناه است باور فقیر ماندن و فقیر بودن. اعتماد دارم که هر چیزی که انسان را کوچک کند گناه است حتی موسیقی، فیلم، شعر و نثر.

 

مشایی افزود: هیچکس حق ندارد نه خود را کوچک کند و نه دیگری را کوچک برشمرد.

 

وی ادامه داد: تضعیف انسان بیشتر از تضعیف هر موجود دیگری به حقیقت ایمان خسارت می‌زند.

 

مشایی گفت: این جلسه عین عبادت است. عبادتی که در آن بالارفتنی نباشد عبادت نیست.

 

 

* باید فضای اندیشیدن، برنامه زندگی شود

 

رئیس دفتر رئیس جمهور تأکید کرد: باید فضایی را در جامعه درست کنیم که اندیشیدن برنامه زندگی باشد، امروز باید فکر کنیم که امیرکبیر که بود و چه کرد که بعد از 160 سال ملت ایران ارزش‌گذار آن هستند.

 

وی ادامه داد: ما را نساخته‌اند که هر 200 سال به گذشته برگردیم و افسوس بخوریم امروز به مراتب حساس‌تر از دوران امیرکبیر است امروز ملت ما بیشتر از آن دوران باید منطق امیرکبیر را بشناسند، مفهوم لبخند واشک امیرکبیر را بشناسند این تکلیف و حق است، راه معلوم است.

 

مشایی تصریح کرد: ملت ما به برکت نظام اسلامی و نظام ولایت فرصت بیشتری پیدا کرده است تا در موضع دفاع از عدالت عمل کند.

 

وی ادامه داد: فاقدان علم، عمل کنندگان عدل نخواهند بود، عدل هم علم می‌خواهد.

 

مشایی ادامه داد: امام که می‌آید قرار است عدل را در جهان برقرار کند امام هزاران کار را کنار می‌گذارد که عدل را بیاورد اما همان محکم‌ترین و مهربان‌ترین باید یک دنیا علم داشته باشد، امام هر آنچه که باید بداند باید بداند، امام اول ممیزه، اول مشخصه و اول صفتش عالم بودنش است.

 


کلید واژه ها: مشایی امیرکبیر


نظر شما :