۱۰ هزار گودنشین در شمال شهر اسکان یافتند

۲۵ اسفند ۱۳۵۸
۲۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۹:۵۰ کد : ۱۹۳۴ کاغذ اخبار
۱۰ هزار گودنشین در شمال شهر اسکان یافتند
با تلاش پیگیر ستاد ضربت اسکان که زیر نظر آیت‌الله خسروشاهی و دفتر طرح واگذاری خانه‌های خالی فعالیت دارد، طی یک هفته گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر که در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کردند، در خانه‌های شمال شهر اسکان گرفتند.

 

خانه‌های تصرف شده اکثرا متعلق به عوامل رژیم گذشته و اشخاص فراری از ایران است و فقط چندین مورد مستغلات متعلق به شخصیت‌های فعلی است که فعالیت برای تحویل گرفتن این آپارتمان‌ها از سوی ستاد ضربت اسکان ادامه دارد و به زودی در اختیار مستضعفین قرار خواهد گرفت.
  

حسین بکائی مسئول ستاد ضربت اسکان در گفت‌وگویی با خبرنگار کیهان ضمن اعلام مطالب فوق گفت: در حالیکه بنیاد مسکن فقط قول می‌دهد و مردم را به آینده مبهمی دلخوش می‌کند، این دفتر و افراد ستاد ضربت طی یک هفته گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم مستضعف تهران را در بهترین خانه‌ها اسکان داده است و همچنان در تلاش است تا کلیه خانه‌های خالی را با حکم دادستانی تصرف و در اختیار مردم بی‌خانه قرار دهد.

 

وی در مورد چگونگی مال‌الاجاره این خانه گفت: ما فعلا مال‌الاجاره‌ای تعیین نمی‌کنیم چون حکم ما برای تصرف به طور موقت است. وی افزود در حال حاضر مردم بی‌خانمان را اسکان می‌دهیم و سپس لیست آنان را در اختیار بانک مسکن می‌گذاریم و بانک پس از بررسی، اجاره مناسبی را برای واحد مسکونی تصرف شده تعیین و آن را از مستاجر دریافت می‌کند. در صورتی که صاحبان این خانه‌ها اعتراضی داشته باشند، بانک با اعتباری که از دولت دریافت کرده است، خانه شخص معترض را می‌خرد و مستاجر مستقیما با بانک طرف قرارداد می‌شود.

 

حسین بکائی در ادامه گفت‌وگوی خود افزود: تمام خانه‌هایی که مورد تصرف قرار گرفته است از خیابان جمهوری به بالا قرار دارد و مستضعفین پس از سال‌ها محرومیت، حال در جمهوری اسلامی این فرصت را پیدا کردند تا از مزایای خانه‌های شمال شهر بهره‌مند گردند.

 

مسئول ستاد ضربت اسکان همچنین گفت متاسفانه عده‌ای از صاحبان آپارتمان‌های چندین طبقه که در حال حاضر مصدر کار هستند، اعمال نفوذ می‌کنند و نمی‌گذارند احکام دفتر طرح واگذاری خانه‌های خالی اجرا شود و از دیگر مشکلات عدم همکاری برخی کمیته‌ها و همچنین سپاه پاسداران انقلاب را عنوان کرد و افزود حتی سپاه پاسداران منطقه ۳ ماموران ما را چند ساعت توقیف کرده‌اند.

 

حسین بکائی سپس گفت: روز گذشته وقتی ماموران ستاد ضربت جهت تصرف ساختمان کیا اقدام کردند سرهنگ مهدوی سرپرست کمیته ۷ بوسیله پاسداران مانع کار ماموران شد در حالیکه ما با حکمی که از سوی شورای انقلاب، دادستانی انقلاب و وزارت مسکن داریم اقدام به تصرف خانه یا آپارتمانی می‌کنیم.

 

 

روزنامه کیهان
 

کلید واژه ها: گودنشین زاغه نشینی


نظر شما :