خانهٔ پدری پروین اعتصامی بازگشایی شد

۲۶ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۷:۵۲ کد : ۱۹۵۵ از دیگر رسانه‌ها
همزمان با صد و پانزدهمین زادروز پروین اعتصامی، خانهٔ پدری این شاعر، در تبریز بازگشایی شد.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، این مکان تاریخی که خانهٔ پدری و زادگاه شاعر شهیر آذربایجان، پروین اعتصامی است، در دورهٔ قاجار ساخته شده که پس از مرمت و بازسازی، برای بازدید علاقه‌مندان و گردشگران بازگشایی شد.

 

استاندار آذربایجان شرقی در حاشیهٔ افتتاح این خانه به خبرنگاران گفت: خانه‌های تاریخی از جمله جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی‌اند که در مقاطع مختلف تاریخی ساخته شده و خانهٔ پروین اعتصامی نیز از جملهٔ این خانه‌هاست که زحمات خوبی برای مرمت آن کشیده شد. علیرضا بیگی اظهار کرد: امیدوارم این خانه با حفظ خاستگاه تاریخی خود، محل اجتماع هنرمندان و مورد بازدید گردشگران باشد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان هم اعتبار هزینه شده برای بازسازی این خانه را ۱۴ میلیارد ریال دانست. به گفتهٔ محمدی، شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تملک و هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز برای مرمت خانهٔ پروین اعتصامی هزینه شده است.

 

او مساحت این خانه و محوطهٔ آن را یک‌هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: خانهٔ پروین اعتصامی با زیربنای ۴۰۰ مترمربع در دو طبقه ساخته شده است و از این پس برای فعالیت‌های بانوان و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کلید واژه ها: پروین اعتصامی خانه های تاریخی


نظر شما :