بقایی: منشور کوروش نشان می‌دهد که ما در طول تاریخ نخبه بوده‌ایم

۱۱ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۰۷ از دیگر رسانه‌ها
تاریخ ایرانی: حمید بقایی، معاون اجرایی رییس‌جمهور در گفت‌وگو با ویژه‌نامه نوروزی روزنامه خراسان، منشور کوروش را یکی از شاخص‌های نخبه بودن دانست و گفت :«منشور کوروش نشان می‌دهد که ما در طول تاریخ نخبه بوده‌ایم.»

 

بقایی گفت: «امام اگر می‌خواست با‌‌ همان روش‌های سیاسی انقلاب کند که اینگونه نمی‌شد. امام جامعه را باز کرد، خیلی از کسانی که در تظاهرات قبل از انقلاب شرکت می‌کردند، جوان‌هایی بودند سر کوچه می‌ایستادند اما انقلاب که شد از این رو به آن رو شدند، آن وقت من اینگونه افراد را که جانش را کف دستش گذاشته کنار بگذارم، بعد هم بگویم من مسلمانم، اصولگرا هستم اما به مردم تهمت بزنم، غیبت کنم و بگویم من خوبم بقیه بد هستند، اینطور نمی‌شود که... میراث فرهنگی هم یعنی همین ما دنبال همین هستیم منشور کوروش هم همین را می‌گوید عده‌ای می‌گویند ما دنبال ناسیونالیسم هستیم. ناسیونالیسم چیست؟ ناسیونالیسم مرد!»

 

وی افزود: «ما دنبال نخبه‌گرایی می‌رویم، ما می‌گوییم نخبه‌گرایی ایران ما می‌گوییم ایران و ایرانی نخبه است، نخبه بودن شاخص دارد که یکی منشور است. منشور کوروش نشان می‌دهد که ما در طول تاریخ نخبه بوده‌ایم. همین ایده‌ای که برده‌داری را در دو هزار و اندی سال پیش لغو کند هنر است، آن هم در شرایطی که برده‌داری امر عادی در جهان بوده است. ما اصلا به دنبال ناسیونالیسم نیستیم، ما به دنبال نخبه‌گرایی و واقعیت‌های انسانی هستیم. جامعه ما به دنبال این موضوع است.»

کلید واژه ها: حمید بقایی منشور کوروش کوروش


نظر شما :