نیروگاه‌های‌ اتمی بوشهر و اهواز تعطیل شدند

۱۶ تیر ۱۳۵۸
۲۸ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۸:۳۵ کد : ۲۰۶۳ کاغذ اخبار
نیروگاه‌های‌ اتمی بوشهر و اهواز تعطیل شدند
مهندس تاج، وزیر نیرو امروز ضمن اشاره به تعطیلی نیروگاه‌های اتمی توسط پیمانکاران اظهار داشت: نیروگاه‌های اتمی بوشهر و اهواز به علت عدم پرداخت به حالت تعلیق درآمده‌اند و کارشناسان خارجی این نیروگاه‌ها مدتی است که ایران را ترک کرده‌اند.

 

وی گفت: هم‌اکنون مکاتباتی بین سازمان انرژی اتمی و پیمانکاران در جریان است و شورای انرژی اتمی نیز نظریات کارشناسان ایرانی را مورد بررسی قرار داده و بزودی تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.

 

مهندس [فریدون] سحابی، سرپرست سازمان انرژی اتمی ایران بدنبال متوقف شدن [فعالیت] نیروگاه‌های اتمی اظهار داشت: سازمان انرژی اتمی به ناچار تعدادی از کارشناسان و متخصصین خود را برای حفظ لوازم و طرح‌ریزی جهت نگهداری دراز مدت این نیروگاه‌ها به محل اعزام داشت و کارشناسان اعزامی هم‌اکنون در حال مطالعه و بررسی هستند که اولا به چه صورت می‌توان آن‌ها را حفظ نمود و در ثانی بهترین استفاده ممکن از آن‌ها چگونه خواهد بود.

 

وی گفت: البته این نیروگاه‌ها به دلیل بزرگی ظرفیتشان قابل تبدیل به نیروگاه‌های برق عادی نیستند و فقط قابلیت تبدیل به نیروگاه اتمی خواهند داشت. مهندس سحابی در مورد تماس با پیمانکاران و کار شورای انرژی اتمی اظهار داشت: هم‌اکنون مکاتبات بین سازمان انرژی اتمی و دفتر نمایندگی این پیمانکاران در ایران در جریان است و شورای انرژی اتمی مقام مسئول و تصمیم‌گیرنده در مقابل مسائل مربوط به سازمان انرژی اتمی است و بعد از اظهارنظر گروه‌های مختلف علمی و تخصصی مسئله توقف یا ادامه کار نیروگاه‌ها در شورای انرژی برحسب امکانات و روش‌های سیاسی و اقتصادی مملکت تصمیم‌گیری خواهد شد و بر مبنای این تصمیم با دولت‌های طرف قرارداد وارد مذاکره و تبادل نظر خواهد شد.

 

سحابی در پایان اضافه کرد: برنامه آینده سازمان انرژی اتمی ایران بر مبنای امور تحقیقاتی و اکتشافی متمرکز خواهد شد و با این برنامه و اختصاری که در کار پرسنل این سازمان بوجود خواهد آمد، خواه ناخواه بودجه این سازمان به مقدار زیادی کاهش خواهد یافت.

 

 

روزنامه کیهان

کلید واژه ها: نیروگاه‌ اتمی بوشهر


نظر شما :